Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald’s wint Nickelodeon Grote Reclame Prijs

Vakjury en kinderen kiezen Happy Meal-Minions commercial tot beste commercial van het jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit werd vanmiddag bekendgemaakt tijdens de ‘Identify Kids-dag’ die organiseerde. De winnende commercial werd zowel door kinderen als door een vakjury gewaardeerd om het originele script en de creatieve uitvoering.

related partner content for mobile comes here

Via de website konden kinderen hun stem uitbrengen op hun favoriete commercial, wat resulteerde in een top vijf. Daarnaast werd in samenwerking met jongerencommunicatiebureau Youngworks een vakjury samengesteld van experts in kidscommunicatie. De top vijf commercials werd uiteindelijk beoordeeld door de vakjury, die McDonald’s als winnaar koos. BrandDeli beloont McDonald’s met een kijkerspanel-onderzoek en 100 grp’s, in te zetten op de zender Nickelodeon.

De motivering uit het juryrapport: ‘Over dit reclamescript is echt goed nagedacht. De boodschap wordt op originele wijze overgebracht en door voor animaties te kiezen, ziet het er ook nog eens fantastisch uit.’

Op de Identify Kids-dag werden ook insights over de doelgroep kids gedeeld met adverteerders en mediabureaus.

Top 5

De top 5 van favoriete commercials werd gevormd door: ‘Feel the Magic’ van Attractiepark Toverland , ‘Baron 1898’ van de Efteling, ‘Happy Meal Minions’ van McDonald’s, ‘Elastische Veters’ van Shoeps en ‘Kidizoom Action Cam’ van VTECH.

Vakjury

De vakjury bestond uit: Judith Peters (VP Marketing & Product Viacom International Media Networks Benelux), Kirby Beckmann (Manager Concept Development BrandDeli), Roxanne Hehakaija (Doelgroepexpert Youngworks), Michiel Dieperink (Managing Director FUSE / OmnicomMediaGroup) en Priscilla van der Linden (Marketing & Communicatie jongeren Wereld Natuur Fonds).

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in