Overslaan en naar de inhoud gaan

KNVB begint aan Voetbal Intelligence-platform

Voetbalbond wil beter in staat zijn de verschillende voetbaldoelgroepen te leren kennen en voetballer of vrijwilliger persoonlijker bedienen
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De KNVB heeft een partnership gesloten met Business Analytics-specialist SAS. Binnen de samenwerking richten de partijen een Voetbal Intelligence-platform in. Hiermee hoopt de KNVB eenvoudiger gegevens te kunnen verzamelen, analyseren en op basis daarvan zijn doelgroepen beter van dienst zijn.

related partner content for mobile comes here

Met het platform is de KNVB beter in staat de verschillende voetbaldoelgroepen te leren kennen en zo de individuele voetballer of vrijwilliger persoonlijker te bedienen, zo luidt de verwachting. Ook hoopt de KNVB nieuwe inzichten te krijgen en te ontdekken in welke behoeften het nog kan voorzien. ‘De KNVB zet zich in voor een leven lang voetbal voor iedereen, daarbij is het belangrijk om de voetballer en de voetballiefhebber goed te begrijpen’, aldus Jean-Paul Decossaux, directeur commerciële zaken betaald voetbal bij de KNVB.

The Maple Leafs
SAS deed ervaring op met de inzet van analytics in sport bij verschillende Noord-Amerikaanse organisaties zoals honkbalteam The New York Mets en het Canadese ijshockeyteam The Maple Leafs.

Karel Kinders, managing director van SAS: ‘Evenals andere organisaties heeft de KNVB veel data tot zijn beschikking. Die kan door het toepassen van analytics onder meer gebruikt worden om trouwe fans en vrijwilligers beter te bedienen en om te kijken welke activiteiten verder geoptimaliseerd kunnen worden. Het Voetbal Intelligence-platform speelt daarmee een belangrijke rol in de ontwikkeling van de KNVB.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in