Meer geld naar medicijnreclame dan onderzoek


Volgens een onderzoek van de non-profit gezondheidsorganisatie Families USA besteden fabrikanten van de vijftig meest voorgeschreven medicijnen voor ouderen in de Verenigde Staten zelfs twee keer zoveel aan marketing, reclame en administratie. In totaal tellen deze kosten op tot ruim 45 miljard dollar, tegen 19 miljard voor R&D.
Pharmacia, de maker van het haarmiddel Rogaine, besteedt 44 procent van de omzet aan marketing en reclame. Viagra-producent Pfizer komt op 35 procent en Allergan, maker van een middel voor cosmetische operaties, op 42 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet onderzoek komt op het moment dat farmabedrijven proberen het gebruik van goedkopere, generieke middelen tegen te gaan en de prijzen van hun producten willen verhogen. Volgens Families USA kunnen de medicijnenfabrikanten niet meer zeggen dat lagere prijzen de ontwikkeling van nieuwe medicijnen frustreren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid