Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer geld naar medicijnreclame dan onderzoek

Amerikaanse pillenfabrikanten liggen onder vuur omdat ze meer geld blijken uit te geven aan marketing en reclame dan aan onderzoek en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens een onderzoek van de non-profit gezondheidsorganisatie Families USA besteden fabrikanten van de vijftig meest voorgeschreven medicijnen voor ouderen in de Verenigde Staten zelfs twee keer zoveel aan marketing, reclame en administratie. In totaal tellen deze kosten op tot ruim 45 miljard dollar, tegen 19 miljard voor R&D.

related partner content for mobile comes here

Pharmacia, de maker van het haarmiddel Rogaine, besteedt 44 procent van de omzet aan marketing en reclame. Viagra-producent Pfizer komt op 35 procent en Allergan, maker van een middel voor cosmetische operaties, op 42 procent.

Het onderzoek komt op het moment dat farmabedrijven proberen het gebruik van goedkopere, generieke middelen tegen te gaan en de prijzen van hun producten willen verhogen. Volgens Families USA kunnen de medicijnenfabrikanten niet meer zeggen dat lagere prijzen de ontwikkeling van nieuwe medicijnen frustreren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in