Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing-skills in top van meest gevraagde vaardigheden in 2014

Wat zochten werkgevers op de Nederlandse banenmarkt volgens LinkedIn?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat de Marketingbudgetten verschuiven van off- naar online is al langer zichtbaar. Maar dat is nu ook terug te zien in de vaardigheden die in Nederland populair zijn. Skills als ‘SEO/SEM Marketing’, ‘Social Media Marketing’ en ‘Digital & Online Marketing’ voeren de lijst van meest gevraagde vaardigheden aan.

related partner content for mobile comes here

LinkedIn stelde een top-25 samen van de meest gevraagde vaardigheden in Nederland in 2014. Met andere woorden: met welke skills op het LinkedIn profiel vond men dit jaar het snelste werk? Deze lijst is gebaseerd op de werving en selectie activiteiten op het professionele netwerk.

LinkedIn analyseerde van haar 330 miljoen leden wereldwijd, data over hun vaardigheden en ervaring. Daarbij is vooral gekeken naar de leden die in 2014 zijn veranderd van werkgever of veel naar boven kwamen in zoekopdrachten van recruiters. De meest belangrijke conclusies voor Nederland zijn:

Technologie en data zijn gewild - De Nederlandse top 25 wordt gedomineerd door technische- en data gerelateerde skills. Vooral de Big Data uitdaging wordt door veel bedrijven aangepakt met vaardigheden gerelateerd aan data storage en analyse.

Het vertrouwen is terug – Met ‘Recruiting’ op nummer vijf, zijn de tekenen van herwonnen vertrouwen in economische vooruitgang steeds duidelijker. Organisaties zijn weer op zoek naar nieuw talent.

We willen ons online laten zien  – De verschuiving van marketingbudget van offline naar online, is ook terug te zien in de vaardigheden die in Nederland populair zijn. Met skills als ‘SEO/SEM Marketing’, ‘Social Media Marketing’ en ‘Digital & Online Marketing’ als drijvende kracht.
We zijn nog steeds een gameland – Dat Nederland nog steeds een belangrijke rol speelt in de ontwikkeling van games blijkt wederom, ‘Game Development’ staat op nummer 19 in de lijst.

De 25 meest gewilde skills waarop men werd aangenomen in 2014 op een rij:

  1. Statistical Analysis and Data Mining

  2. SEO/SEM Marketing

  3. Business Intelligence

  4. Storage Systems and Management

  5. Recruiting

  6. Web Architecture and Development Framework

  7. Software Modeling and Process Design

  8. Perl/Python/Ruby

  9. Java Development

10. Network and Information Security

11. C/C++

12. Mobile Development

13. Software QA and User Testing

14. Social Media Marketing

15. Data Presentation

16. Digital and Online Marketing

17. Economics

18. Administrative and Office Management

19. Game Development

20. Data Engineering and Data Warehousing

21. Middleware and Integration Software

22. Integrated Circuit (IC) Design

23. Electronic and Electrical Engineering

24. Database Management and Software

25. SAP ERP Systems

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in