Marketing frisdrank in Europa aan banden


Dat hebben de Europese producenten van frisdranken verenigd in de Unesda woensdag besloten, meldt Het Financieele Dagblad. Frisdrank bevat vaak een grote hoeveelheid suiker en draagt daarmee bij aan het toenemende probleem van vetzucht, vooral ook bij jonge kinderen.
De Europese Commissie en de Europese ministerraad heeft de industrie de afgelopen tijd flink onder druk gezet. Zo werden harde maatregelen aangekondigd om de reclame voor junkfood en suikerhoudende softdrinks te beperken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSGrote frisdrankproducenten als Coca-Cola en Pepsico mogen niet meer te adverteren in gedrukte media voor jonge kinderen, op soortgelijke websites en rond kinderprogramma's op de tv. Ook worden reclame-uitingen vermeden waardoor kinderen ouders kunnen aansporen bepaalde frisdranken voor hen te kopen. De industrie wil ook meer suikerarme dranken gaan ontwikkelen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid