Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing frisdrank in Europa aan banden

De Europese frisdrankproducenten gaan hun op kinderen gerichte marketing sterk beperken. Daarmee willen ze een bijdrage leveren aan de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat hebben de Europese producenten van frisdranken verenigd in de Unesda woensdag besloten, meldt Het Financieele Dagblad. Frisdrank bevat vaak een grote hoeveelheid suiker en draagt daarmee bij aan het toenemende probleem van vetzucht, vooral ook bij jonge kinderen.

related partner content for mobile comes here

De Europese Commissie en de Europese ministerraad heeft de industrie de afgelopen tijd flink onder druk gezet. Zo werden harde maatregelen aangekondigd om de reclame voor junkfood en suikerhoudende softdrinks te beperken.

Grote frisdrankproducenten als Coca-Cola en Pepsico mogen niet meer te adverteren in gedrukte media voor jonge kinderen, op soortgelijke websites en rond kinderprogramma's op de tv. Ook worden reclame-uitingen vermeden waardoor kinderen ouders kunnen aansporen bepaalde frisdranken voor hen te kopen. De industrie wil ook meer suikerarme dranken gaan ontwikkelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in