Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers en hun ervaringen met onderhandelen

De crisis drukt zwaar op de budgetten. De meeste marketeers hebben moeten snijden, maar zullen ook steeds meer moeten onderhandelen met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er zijn natuurlijk ontzettend veel boeken volgeschreven met onderhandelingstips voor managers en verkopers. Maar zomaar starten met onderhandelen, vooral in een bestaande zakelijke relatie, kan best lastig zijn.

related partner content for mobile comes here

Ik ga hier geen tips onder elkaar zetten, die kun je , of vandaan halen. Bovendien: veel tips zijn naief, zeker in crisistijd. Je kunt niet altijd met een 'win-win situatie' uit de onderhandelingen komen...

Maar ik wil wel graag ervaringen horen. Wie heeft er hier onlangs (voor het eerst?) moeten onderhandelen over korting, bijvoorbeeld met het bureau, en wat was de ervaring?

Heb je vast gehouden aan een aantal technieken, en heeft dat geholpen? Of verliepen de gesprekken juist soepel omdat iedereen nu eenmaal in hetzelfde crisisbootje zit? Marketeers en toeleveranciers voelen immers dezelfde druk... Ik hoor het graag!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in