Marketeers en hun ervaringen met onderhandelen


Er zijn natuurlijk ontzettend veel boeken volgeschreven met onderhandelingstips voor managers en verkopers. Maar zomaar starten met onderhandelen, vooral in een bestaande zakelijke relatie, kan best lastig zijn.
Ik ga hier geen tips onder elkaar zetten, die kun je hier, hier of hier vandaan halen. Bovendien: veel tips zijn naief, zeker in crisistijd. Je kunt niet altijd met een 'win-win situatie' uit de onderhandelingen komen...
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar ik wil wel graag ervaringen horen. Wie heeft er hier onlangs (voor het eerst?) moeten onderhandelen over korting, bijvoorbeeld met het bureau, en wat was de ervaring?
Heb je vast gehouden aan een aantal technieken, en heeft dat geholpen? Of verliepen de gesprekken juist soepel omdat iedereen nu eenmaal in hetzelfde crisisbootje zit? Marketeers en toeleveranciers voelen immers dezelfde druk... Ik hoor het graag!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid