Marian Salzman: 'Slaap wordt de nieuwe seks'


Een bloemlezing:Wat moeten marketeers concreet met de übersexual?‘Supermarkten moeten weten dat übersexuals oplossingsgericht boodschappen doen. Ik zou de retailervaring daarop afstemmen. Een übersexual struint de supermarkt niet af op de manier waarop vrouwen dat doen.'
Registreert u alleen trends, of kunt u ze ook voorspellen?‘Niemand kan trends voorspellen. Mijn specialiteit is het ontdekken van sociale patronen. Vervolgens koppel ik daar een term aan. Een nieuwe term waar ik nu mee aan het spelen ben, op basis van sociale patronen, is ‘peerent’. Het geeft aan dat ouders en kinderen veel minder grenzen hebben als het gaat om de manier waarop zij samenleven.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSU signaleert trends. Is er een overkoepelende gedachte?‘Er zijn slechts drie conflicten waarop alle trends zijn terug te voeren. Het conflict van de mens tegen de mens, de mens tegen zichzelf en het conflict van de mens tegen de natuur. Dit zijn de enige drie conflicten waarin een marketeer kan participeren.’
Wat is de topdrie van dit moment als het gaat om sociale patronen?‘De nummer een voor mij is de nieuwe 'antisociaal'. Twee is 'Chinindia' en drie 'Lokalisering'.
Antiosocialen dragen iPods. Als ze communiceren, dan doen ze dat via instant messaging. Ze sms’en met vrienden. Ze maken virtuele afspraken en spelen spelletjes in een virtuele omgeving. Ze gaan na schooltijd naar een virtuele bibliotheek.’
Wat betekent deze ontwikkeling voor marketeers?‘Veel soloverpakkingen. Huizen zullen gebouwd worden met verschillende slaapkamers voor partners. Partners willen namelijk steeds liever apart slapen, vanwege het gesnurk of andere ongemakken van de partner. Slaap wordt de nieuwe seks. De trend ontwikkelt zich bij dertigers en veertigers die laat kinderen hebben gekregen. Zij zijn voortdurend moe en snakken dus naar een goede nachtrust.’
Het gehele interview met Marian Salzman is te lezen in het juninummer van Tijdschrift voor Marketing, dat aanstaande donderdag verschijnt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid