Overslaan en naar de inhoud gaan

Marian Salzman: 'Slaap wordt de nieuwe seks'

Salzman is de ontdekster van de metroseksuele man. Onlangs ontdekte ze een nieuw type man: de übersexual. ‘Soms voorspel ik iets te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een bloemlezing:Wat moeten marketeers concreet met de übersexual?‘Supermarkten moeten weten dat übersexuals oplossingsgericht boodschappen doen. Ik zou de retailervaring daarop afstemmen. Een übersexual struint de supermarkt niet af op de manier waarop vrouwen dat doen.'

related partner content for mobile comes here

Registreert u alleen trends, of kunt u ze ook voorspellen?‘Niemand kan trends voorspellen. Mijn specialiteit is het ontdekken van sociale patronen. Vervolgens koppel ik daar een term aan. Een nieuwe term waar ik nu mee aan het spelen ben, op basis van sociale patronen, is ‘peerent’. Het geeft aan dat ouders en kinderen veel minder grenzen hebben als het gaat om de manier waarop zij samenleven.’

U signaleert trends. Is er een overkoepelende gedachte?‘Er zijn slechts drie conflicten waarop alle trends zijn terug te voeren. Het conflict van de mens tegen de mens, de mens tegen zichzelf en het conflict van de mens tegen de natuur. Dit zijn de enige drie conflicten waarin een marketeer kan participeren.’

Wat is de topdrie van dit moment als het gaat om sociale patronen?‘De nummer een voor mij is de nieuwe 'antisociaal'. Twee is 'Chinindia' en drie 'Lokalisering'.
Antiosocialen dragen iPods. Als ze communiceren, dan doen ze dat via instant messaging. Ze sms’en met vrienden. Ze maken virtuele afspraken en spelen spelletjes in een virtuele omgeving. Ze gaan na schooltijd naar een virtuele bibliotheek.’

Wat betekent deze ontwikkeling voor marketeers?‘Veel soloverpakkingen. Huizen zullen gebouwd worden met verschillende slaapkamers voor partners. Partners willen namelijk steeds liever apart slapen, vanwege het gesnurk of andere ongemakken van de partner. Slaap wordt de nieuwe seks. De trend ontwikkelt zich bij dertigers en veertigers die laat kinderen hebben gekregen. Zij zijn voortdurend moe en snakken dus naar een goede nachtrust.’

Het gehele interview met Marian Salzman is te lezen in het juninummer van Tijdschrift voor Marketing, dat aanstaande donderdag verschijnt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in