Overslaan en naar de inhoud gaan

Koninklijke Burgers’ Zoo herpositioneert

Op donderdagmiddag 20 maart sloot Koninklijke Burgers’ Zoo officieel het 100-jarige jubileumjaar af.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Naast het vieren van het jubileum is het afgelopen jaar ook gebruikt om de positionering nog eens goed op papier te zetten. Vanuit deze positionering is ook gekeken naar een huisstijl die het park klaar moet maken voor de start van wederom 100 jaar Burgers’ Zoo.

related partner content for mobile comes here

Maart 2013 was voor Burgers’ Zoo de kick-off voor een positioneringsonderzoek, dat heeft geleid tot een positioneringsdocument dat de waarden & normen, visie, missie en positionering (belofte) van Koninklijke Burgers’ Zoo richting dagbezoekers en de zakelijke markt vertaalt. Er is voor gekozen om  de positionering van de zakelijke markt  los te trekken en apart te benaderen.

Vanuit de positionering is een huisstijlvraagstuk ontstaan. Burgers’ Zoo heeft daarom een nieuwe huisstijl gelanceerd die de positionering of belofte van het park waarmaakt. De visuele identiteit van Burgers werd ontwikkeld door De Mat. Er is gekozen voor een stijl waarbij de verschillende leefomgevingen een eigen kleur krijgen waarin niet alleen dieren centraal staan maar ook de natuurlijke leefomgeving. Burgers’ Zoo heeft ervoor gekozen om de dieren ook in het logo in hun natuurlijke leefomgeving af te beelden. Het nieuwe logo laat niet alleen de variëteit aan dieren zien, wat als zeer belangrijk wordt ervaren door bezoekers, maar benadrukt tevens het natuurlijke karakter van het park.

De nieuwe huisstijl heeft invloed op alle uitgaande materialen. Hierdoor zal naast al het offline materiaal ook de website in de nieuwe stijl worden gegoten waarbij beleving en bezoeker centraler komen te staan.

Vanuit de nieuwe positionering zullen er ook nieuwe proposities worden ontwikkeld. De eerste nieuwe propositie die ontwikkeld wordt zijn de Afrikaanse dagen in het Safari Meeting Centre waarbij bezoekers van het park drie dagen in de meivakantie kunnen genieten van een Afrikaanse markt, muziek, dans, workshops, rondleidingen en eten met zicht op de wijde savanne van Burgers’ Safari. Aansluitend bij de wensen van de bezoeker en abonnementhouder naar nog meer beleving en een breder service-aanbod.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in