Overslaan en naar de inhoud gaan

Kom Op! Red de komkommer

Wouter de Heij startte afgelopen vrijdag op #comment81294" title="foodlog.nl">foodlog.nl een initiatief om de zwartgemaakte komkommer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wouter de Heij startte afgelopen vrijdag op " title="foodlog.nl">foodlog.nl een initiatief om de zwartgemaakte komkommer van zijn ondergang te redden. Met een marktwaarde van 0 cent per stuk, hoewel gegarandeerde EHEC-vrij, een moeilijke opgave. Het project Kom Op! was geboren.

related partner content for mobile comes here

Eens in de zoveel tijd wordt een product of merk in extreme mate negatief beïnvloed, of zelfs kapot gemaakt, door één of meerdere externe partijen. Denk bijvoorbeeld aan Youp van ’t Hek die Buckler met de grond gelijk maakte in zijn oudejaarsconference.

Het meest recente voorbeeld: de komkommer. De Duitse overheid trekt een, blijkt later, voorbarige conclusie en bombardeert de komkommer tot de verspreider van de EHEC-bacterie. Gevolg: een onverkoopbaar product en enorme merkschade. Miljoenen komkommers werden, waarschijnlijk onterecht, al weggegooid. Waar Durex nog een '' probeerde te slaan uit de beschuldigde komkommer, wordt de schade voor de tuinbouwsector geschat op tientallen miljoenen euro’s.

Kom Op!
Afgelopen vrijdag was Wouter de Heij, werkzaam bij TOP B.V, op bezoek bij een groothandelaar in groenten. Hij zag daar honderden tonnen komkommers, volledig goed en gezond, met een marktwaarde van 0 cent per stuk. Op de terugweg bedacht hij het project Kom Op! De groothandel verzekerde hem van zeven ton echte Hollandse komkommers en het project kon van start. Met de actie wil het Kom Op! team iets doen tegen schade die de komkommer(telers) leiden door de gebrekkige communicatie. Ook moet de komkommer weer verkoopbaar worden gemaakt.

Vanaf begin volgende week wordt de komkommersmoothie Kom Op! in de markt gezet. Alle grondstoffen, mankrachten en fabriekscapaciteit hiervoor zijn/worden gratis ter beschikking gesteld door sponsoren. Klanten kopen deze smoothies à 2 euro per liter, met een minimum van 500 liter. Minimaal de helft van deze liters moeten ter beschikking worden gesteld aan het publiek, de rest mag naar eigen inzicht worden gebruikt. Alle winst zal ter beschikking worden gesteld aan een innovatieproject voor komkommertelers. Komkommertelers, andere direct betrokkenen en vrijwilligers zullen het product gaan uitdelen op plekken waar veel mensen bij elkaar komen.

Voor meer informatie over het initiatief, nog te sponsoren producten en andere zaken, zie .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in