KLM-fans kiezen favoriete filmpje


Een filmpje met een ultra fanatieke vliegtuigspotter gaat voorlopig aan kop in een social video wedstrijd van KLM.
De opdracht aan de filmmakers was om een video te maken die laat zien waarom je KLM op Facebook moet volgen. De drie beste filmpjes legt KLM voor aan de meer dan 100.000 Facebook fans en de 80.000 Twitter followers.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVia videoplatform Brandfighters ontving KLM twintig inzendingen waaruit een eerste selectie is gemaakt. KLM fans en volgers kunnen nu hun favoriet kiezen uit de winnende drie filmpjes. Volgens Martijn van der Zee, Vice-President E-commerce, past deze vorm van social video goed binnen KLM's Social Media strategie waarbij crowd sourcing een belangrijk instrument is.
Van der Zee: "Met deze actie wil KLM een aantal doelstellingen bereiken. De video's zijn simpelweg leuke content voor onze huidige fans. En uiteraard willen we graag dat de video's, die ook op ons Youtube kanaal staan, doorgestuurd worden en zo leiden tot nog meer fans."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid