Overslaan en naar de inhoud gaan

Diesel gaat voor het eilandgevoel

Diesel heeft een nieuwe campagne voor 2011. Insteek is het ‘eilandgevoel’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Of iets dat er op lijkt. Maar ook een beetje Pirates of the Caribbean, hoewel het zelf heeft over Lost, ‘maar dan met mooiere kleding en zonder ijsberen’.

related partner content for mobile comes here

De copy luidt: ‘Diesel Island is the least fucked-up country in the world. But give us time.’ De slogan: ‘Diesel Island: land of the stupid, home of the brave’.

Het verhaal gaat als volgt: ‘Na jaren het gevoel hebben gehad gemarginaliseerd te worden door de maatschappij, zich te kleurrijk voelen, te moedig, individualistisch of slechts ‘stupid’ voor de rest van de wereld, is er eindelijk een plaats waar zij zich thuis kunnen voelen. In 2011 kunnen zij emigreren naar Diesel Island.

Het is een volgende stap na het lanceren van een beweging met de Be Stupid-campagne: het creëren van een compleet nieuwe en stupid samenleving: ‘een tropische utopie, waar de principes van het Be Stupid manifesto tot leven kunnen komen.
‘Hoe zou het zijn om een natie te starten vanaf nul? Om alle goede eigenschappen van landen die we kennen mee te nemen en alles wat slecht is achter te laten? Wetten te herschrijven? Sociale misstanden recht te zetten? Een land voor only the brave?

‘De print- en outdoor-campagne beelden laten de eerste ‘pioniers’ zien die aankomen op het eiland. Ze beleven spannende momenten, lossen misschien wel de oudste wereldproblemen op (immigratie, gezondsheidsstelsels, transport...) met een frisse blik en houden de wildste feesten om de geboorte van hun natie te vieren.’

Het is de bedoeling dat dit jaar diverse berichten (crossmedia) ‘vanaf het eiland de buitenwereld bereiken’, zoals viral video's, een Facebook-app, piratenradio.

Ook Diesel.com wordt in Island-stijl omgezet: virtuele eilandbezoekers kunnen helpen de wetten aan te passen, video's bekijken van het eilandleven en de 'island-friendly' kleding kopen via de interactieve catalogus.

En er komt een Wikipedia entry met wekelijkse updates.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in