Overslaan en naar de inhoud gaan

Kjell Nördström op Microsoft event

Nördström, met name bekend van zijn bestsellers Funky Business en Karaoke Capatalism, gaf op het Microsoft event met een inspirerend…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nördström, met name bekend van zijn bestsellers
en , gaf op het met een inspirerend verhaal zijn visie over hoe de 'personal circle' van de consument binnen te treden.

related partner content for mobile comes here

De hedendaagse maatschappij wordt gedreven door informatie. Consumenten hebben hierdoor net zoveel informatie als bedrijven, leraren, doktoren en elke andere expert. Hierdoor verschuift de macht. Volgens de Zweedse professor zal een product echt impact hebben op de consument wanneer hij de volgende elementen bevat:

- Female
- Emotional
- Personal
- Simple

Maar hoe word je als marketeer nu daadwerkelijk door je doelgroep opgepakt? Hoe betreed je zijn of haar persoonlijke circle? Nördström oppert dat alleen de fitste en de meest sexy adverteerders overleven.

De fitste organisaties creëren een tijdelijke monopolie, ze overtuigen de consument dat zij uniek zijn. Als voorbeelden gaf hij Ryan Air, Ikea en H&M.

Daarnaast kan de meeste sexy organisatie de hedendaagse informatiemaatschappij trotseren. Met sexy doelde Kjell niet zo zeer op de letterlijke betekenis van het woord. Sexy in de zin van prikkelend, hij verwees bij zijn uitleg op de handicap theorie. Als voorbeeld noemde hij hierin Volvo dat een imago had van een degelijke, lelijke en logge auto. Dat negatieve is echter veranderd in iets positiefs namelijk de veiligheid.

Kjell Nördström sloot zijn verhaal af met een advies: bekijk je dagelijkse routine en doorbreek dit patroon, doe iets wat je niet gewend bent. Verbreed je horizon. Organiseer je verjaardag voor mensen die je eigenlijk niet mag. Het anders denken en je daardoor onderscheiden moet worden gestimuleerd.

Tegenwoordig is er veel van hetzelfde omdat veel mensen hetzelfde wordt geleerd en zij dus ook hetzelfde denken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in