Kjell Nördström op Microsoft event
Nördström, met name bekend van zijn bestsellers
Funky Business en Karaoke Capatalism, gaf op het Microsoft event met een inspirerend verhaal zijn visie over hoe de 'personal circle' van de consument binnen te treden.
De hedendaagse maatschappij wordt gedreven door informatie. Consumenten hebben hierdoor net zoveel informatie als bedrijven, leraren, doktoren en elke andere expert. Hierdoor verschuift de macht. Volgens de Zweedse professor zal een product echt impact hebben op de consument wanneer hij de volgende elementen bevat:
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
- Female
- Emotional
- Personal
- Simple
Maar hoe word je als marketeer nu daadwerkelijk door je doelgroep opgepakt? Hoe betreed je zijn of haar persoonlijke circle? Nördström oppert dat alleen de fitste en de meest sexy adverteerders overleven.
De fitste organisaties creëren een tijdelijke monopolie, ze overtuigen de consument dat zij uniek zijn. Als voorbeelden gaf hij Ryan Air, Ikea en H&M.
Daarnaast kan de meeste sexy organisatie de hedendaagse informatiemaatschappij trotseren. Met sexy doelde Kjell niet zo zeer op de letterlijke betekenis van het woord. Sexy in de zin van prikkelend, hij verwees bij zijn uitleg op de handicap theorie. Als voorbeeld noemde hij hierin Volvo dat een imago had van een degelijke, lelijke en logge auto. Dat negatieve is echter veranderd in iets positiefs namelijk de veiligheid.
Kjell Nördström sloot zijn verhaal af met een advies: bekijk je dagelijkse routine en doorbreek dit patroon, doe iets wat je niet gewend bent. Verbreed je horizon. Organiseer je verjaardag voor mensen die je eigenlijk niet mag. Het anders denken en je daardoor onderscheiden moet worden gestimuleerd.
Tegenwoordig is er veel van hetzelfde omdat veel mensen hetzelfde wordt geleerd en zij dus ook hetzelfde denken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid