Overslaan en naar de inhoud gaan

Adfactor koopt Blogads.nl

Berichtje gekregen van Marco Derksen, die besloten heeft Blogads te verkopen, omdat hij zich wil richten op andere zaken rond…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijf neemt concurrent Blogads.nl per direct over.

related partner content for mobile comes here

Adfactor verkoopt online reclameruimte op grote weblogs, communities, generieke websites, waaronder Autoblog.nl, Retecool.com en Jaggle. Het bedrijf startte in 2005 en heeft telt 7 medewerkers.

Volgens Friso Hessing van Adfactor past de overname van Blogads.nl in de strategie van Adfactor om de belangrijkste partij te worden die adverteerders helpt bij het succesvol adverteren op weblogs, of het nou gaat om standaardbannering of het aanbieden van maatwerk.

Hessing: 'Een toenemend aantal grote bedrijven heeft weblogs ontdekt als belangrijk kanaal om gericht te adverteren. Daarbij zien we afgelopen 2 jaar ook een sterk groeiende vraag naar sitespecifieke maatoplossingen die verder gaan dan standaardbanners. Hierbij valt te denken aan content-integratie, sponsoring, advertorials, joint promotions en eigenlijk alles wat nog niet eerder is gedaan. De overname van Blogads biedt ons niet alleen een schat aan ervaring, maar is ook een uitbreiding van het
portfolio.'

Blogads.nl werd eind 2006 opgericht door Marco Derksen en Jeroen Bertrams, die tevens aan de basis stonden van weblogs Marketingfacts.nl en Hyped.nl.

Volgens Derksen heeft Blogads.nl zijn doel bereikt: 'Toen we startten waren er maar enkele bedrijven die actief gebruik maakten van weblogs om hun producten en diensten te promoten. Bedrijven als Adfactor en Blogads hebben bijgedragen tot een groeiend belang van weblogs bij de verdeling van het mediabudget van zowel grote als kleine adverteerders. Met succes. Campagnes op weblogs scoren goed.'

Blogads.nl werkte voor klanten als Vodafone, Randstad, Sanoma, MediaPlaza, en Procter & Gamble. De overnamesom is niet bekend gemaakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in