Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongerenkrant 7Days voert restyling door

Vrijdagochtend 31 oktober valt bij duizenden abonnees de vernieuwde 7Days op de mat.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een prominentere plek voor beeld, meer nadruk op achtergrond en opinie, nog meer bijdragen van jongeren zelf én een nieuwe columnist, dat zijn de vernieuwingen die jongerenkrant 7Days vanaf 31 oktober doorvoert.

related partner content for mobile comes here

Hoofdredacteur Lotte Stegeman zegt over de vernieuwingen: ‘Een van de belangrijkste pijlers van 7Days is om jongeren serieus te nemen en ze ruimte te geven om van zich te laten horen, om die missie nog meer kracht bij te zetten, hebben we nu de nieuwe rubriek Podium, waarin we iedere week jongeren portretteren die iets bijzonders hebben gedaan of meegemaakt. Door de krant heen zag je hen altijd al terugkomen, het werd hoog tijd voor een vaste plek.’

Daarnaast zegt Stegeman dat de vernieuwde 7Days nóg meer vaste bijdragen van jong talent bevat dan voorheen. In de nieuwe maandelijkse kookrubriek gaat 7Days eten bij een jong kookwonder en in ‘Lezen voor je lijst’ tippen middelbare scholieren lijstboeken. Voorin de krant geeft een van de bloggers van www.sevendays.nl zijn of haar kijk op het nieuws.

Nils Verkooijen
Tegelijk met de lancering van deze vernieuwde 7Days start de tweewekelijkse column van filmmaker en acteur Nils Verkooijen (17, bekend van o.a. Dansen op de Vulkaan, Spijt! en Oorlogsgeheimen). Daarin besteedt hij aandacht aan kunst en cultuur. Nodig, vindt hij, want volgens hem komen tieners – hijzelf ook – er te weinig mee in aanraking. Verkooijen: ‘Ik hoop in mijn columns de lezers kennis te laten maken met iets waar ze anders nooit van zouden horen en dus ook niks van zouden zien.’ Deze week koos hij voor tentoonstelling ‘Solid Light Films’ van Anthony McCall in het Amsterdamse Eye.

Ook nieuw: het aantal verwijzingen naar www.sevendays.nl is toegenomen. Papier en online vullen elkaar aan. Achter de schermen wordt trouwens hard gewerkt aan een splinternieuwe www.sevendays.nl, die binnenkort live gaat.

Over 7Days
7Days is hét nieuwsmerk voor jongeren van 12 tot 18 jaar. De krant 7Days verschijnt elke vrijdag in een oplage van bijna 30.000 exemplaren. Via www.sevendays.nl, en 7DaysNL op Facebook blijven jongeren op de hoogte van alles wat nieuw en voor hen relevant is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in