Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren praten via hun schoen

Met de nieuwe ‘pratende sneaker’ van K-Swiss kunnen jongeren nu ook communiceren via hun sportschoenen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij deze 'pratende sneaker', de Stripe Shifter, kunnen jongeren oner het motto 'Let the shoe do the talking' signalen uitzenden via de vijf strepen aan de zijkant van hun schoen. Door een schuifsysteem is elke streep van kleur en hoogte te veranderen. Hierdoor ontstaan unieke combinaties. Door een persoonlijke boodschap te koppelen aan elke combinatie, ontstaat een nieuwe taal met verschillende codes.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe 'schoenentaal' werd bedacht, toen de Amerikaanse makers de schoen in een onderzoek lieten zien aan Europese jongeren. Bij het zien van de schoen kwamen de jongeren op het idee om met het schuifsysteem van de schoen een eigen persoonlijke boodschap te maken. Er ontstonden vijf universele codes voor de schoen die zijn vastgelegd: I'm single, Peace, Want 2 Play?, Respect en I'm in love. Deze codes vormen de basis van een taal, die jongeren zelf kunnen gaan uitbreiden. Iedereen kan sinds deze week zijn persoonlijke combinatie met betekenis claimen op en zo bijdragen aan de nieuwe taal. Om de taal echt tot leven te wekken, worden de unieke codes met het grote publiek gedeeld via diverse kranten in Nederland, Groot Brittanië en Duitsland. Ook worden alle codes verzameld en gebundeld op een digitale Wall of Fame. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in