Overslaan en naar de inhoud gaan

OM gaat op populaire toer

Het Openbaar Ministerie (OM) wil vaker de publiciteit zoeken via commerciële televisiezenders. Dat is volgens H. Brouwer, voorzitter van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het OM moet zich helder profileren en altijd open en eerlijk zijn, zegt Brouwer deze week in het Justitie Magazine. "Wij richten ons op NRC Handelsblad en Nova. Willen wij het grote publiek bereiken, dan moeten we ons meer richten op bijvoorbeeld RTL, SBS en Talpa." Dat moet volgens de OM-baas gebeuren "zonder onze beginselen te verkwanselen".

related partner content for mobile comes here

Hij vindt het onterecht dat er een beeld is ontstaan van het OM als een organisatie die fout op fout maakt. "Dat wordt niet gestaafd door de feiten", stelt Brouwer. Hij wil vaker dan zijn voorganger J. de Wijkerslooth de publiciteit zoeken. "Daarbij zullen we geheid onze neus stoten, maar we moeten vaker, alerter en assertiever reageren", zegt Brouwer. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in