Overslaan en naar de inhoud gaan

IAB komt met standaardisatie meetmethoden

Het Interactive Advertising Bureau (IAB) werkt aan een standaard die een einde moet maken aan het woud van verschillende meetmethoden voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de invoering van een universele methode, waar al twee jaar aan wordt gewerkt, wil het adverteerders een beter inzicht geven. De nieuwe methode krijgt de naam Nomenclature Project. De methode heeft vooral gevolgen voor sites die bezoekers op content partners meetellen.
De site Cnet.com noemt ESPN als voorbeeld. De Amerikaanse sportnieuwssite telt maandelijks 15 miljoen unieke bezoekers, maar telt daarin ruim 1 miljoen bezoekers mee van Active.com, waar het een deel van de content levert. De hoge bezoekersaantallen geven ESPN een betere onderhandelingspositie bij adverteerders. In de nieuwe situatie worden de bezoekers van Active.com niet meer meegeteld.

related partner content for mobile comes here

Ook in Nederland zou de nieuwe meetmethode aanzienlijke gevolgen kunnen hebben. Het voorstel van het IAB is nog in ontwikkeling.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in