Overslaan en naar de inhoud gaan

Je kop op de McDonald's verpakking

Volgens mij komt online marketing nu in een stroomversnelling, Neem McDonald's die aankondigt met de eerste 'Global Casting Call' via…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens mij komt online marketing nu in een stroomversnelling, Neem McDonald's die met de eerste 'Global Casting Call' via internet te komen. De winnaars zien hun tronie terug op de verpakking.

related partner content for mobile comes here

Op , dat wil zeggen officieel via McDglobalcasting.com kunnen consumenten over de hele wereld hun persoonlijke verhaal in maximaal 100 woorden insturen over iets waar ze van houden. Het stukje moet voorzien zijn van een digitale foto die iets van de 'essentie van hun verhaal' moet bevatten; zeg maar dat daarop moet staan waar je van houdt.

Tot 25 consumenten worden gekozen tot McDonald's nieuwe verpakkingssterren op basis van inzendingen. Dan moeten ze wel braaf een goed beeld geven van het 'i'm lovin' it' reclamethema van de hamburgerboer, dat wil zeggen de thema's inspiratie, passie en plezier uitbeelden.

De wedstrijd duurt tot 31 mei 2006. De nieuwe bekers en tassen waarop de gekozen 'sterren' te zien zijn zullen echter pas over een jaar, in het tweede kwartaal van 2007, in McDonald's restaurants over de hele wereld verkrijgbaar zijn. Ze komen tussen de echte 'sterren' die al verpakkingen van McDonald's sieren zoals Venus en Serena Williams en de Chinese basketbalpaal Yao Ming.

Het aardige idee is in 16 talen beschikbaar, maar niet in het Nederlands. Het is een flashy site waarop de eerste inzendingen al te zien zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in