Overslaan en naar de inhoud gaan

Ipsos: Google meest invloedrijke merk in Nederland

Net als vorig jaar wordt Albert Heijn als het meest invloedrijke retailmerk gezien.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marktonderzoeksbureau Ipsos heeft 1100 Nederlanders online uitgevraagd wat ze als meest invloedrijke merken ervaren. Google prijkt daarin bovenaan, gevolgd door Facebook, Samsung, Microsoft en Albert Heijn. Het onderzoek vond online plaats en is volgens Ipsos representatief.

Het onderzoekbureau stelt dat Albert Heijn volgens veel Nederlanders de behoefte van de consument begrijpt en het bedrijf de manier waarop mensen boodschappen doen heeft veranderd. Binnen de categorie retailers eindigt Kruidvat op een derde plaats en heeft daarmee Jumbo (4) en Hema (5)  ingehaald. De drogisterij scoort in het onderzoek met name hoog op ‘aanwezigheid’ en ‘betrouwbaarheid’. Volgens Ipsos beschouwen Nederlanders Samsung als meer ‘invloedrijk’ dan Apple. Hoewel beide merken hoog scoren op ‘leading edge’ wordt Samsung vaker dan Apple gezien als het meest ‘aanwezige’ merk.

De respondenten vinden Albert Heijn het meest maatschappelijk verantwoorde merk, gevolgd door ANWB en NS. Bovendien wordt de grootgrutter gezien als meest betrokken, gevolgd door Samsung en Microsoft én als meest ‘aanwezig’. ANWB ziet men als meest betrouwbare merk, aldus Ipsos.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in