ING oogst lof met aanwezigheid in canal parade
ING Bank
De ING Bank gooide hoge ogen met een boot waarop eigen werknemers volledig in huisstijl waren aangekleed in nette pakken en voorzien van een leuke choreografie op Dolly Parton's 'Working 9 to 5'. In de mondelinge evaluaties achteraf lag de bank top of mind wanneer er complimenten uitgedeeld werden. Deze 'investering' heeft zich in exposure en goodwill nu al terugbetaald.
IBM
Met een keurig aangeklede boot en een interpretatie van de 'I Amsterdam'-campagne deed deze automatiseerder leuk mee. Niet slecht, maar ook niet heel bijzonder noemenswaardig achteraf. Ik vraag me sowieso af waarom de merken niet ook aan de kant meer doen om hun aanwezigheid bij het evenement te onderstrepen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
Hypotheekvisie
Deze hypotheekadviesorganisatie sponsorde een boot met als thema 'United Nations of Love'. Origineel thema en daarmee ook een sympatieke sponsoring. Maar je merknaam blijft niet echt hangen als er geen samenhang tussen het thema van de boot en de sponsor is.
ABN AMRO
ABN had pech dat ze direct achter de ING Bank aankwamen. Daardoor was het contrast erg groot. De boot was in de huisstijl van de bank en werd bevolkt door dansende mensen die niet als personeel van de bank worden gezien. Daarmee wordt het een goedkope reclameboot en dat heeft ook iedereen direct door en verspeelt de ABN AMRO haar krediet.
Kritische geluiden
Voor de marketeers onder ons die zich nu al willen inschrijven voor de volgende parade wees gewaarschuwd. Mensen zijn niet dom en herkennen overduidelijk commerciele doelstellingen en delen daar minpunten voor uit.
BN/de Stem publiceerde al een licht kritisch geluid over de oplaaiende commerciele aandacht van de multinationals en op blogs her en der duiken ook al argwanende berichten op.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid