Overslaan en naar de inhoud gaan

ING oogst lof met aanwezigheid in canal parade

De Amsterdamse grachten kleurden weer roze afgelopen weekend. Voor slechts 100 euro inschrijfgeld (!!!) presenteerden ING Bank, ABN AMRO,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ING Bank
De ING Bank gooide hoge ogen met een boot waarop eigen werknemers volledig in huisstijl waren aangekleed in nette pakken en voorzien van een leuke choreografie op Dolly Parton's 'Working 9 to 5'. In de mondelinge evaluaties achteraf lag de bank top of mind wanneer er complimenten uitgedeeld werden. Deze 'investering' heeft zich in exposure en goodwill nu al terugbetaald.

related partner content for mobile comes here

IBM
Met een keurig aangeklede boot en een interpretatie van de 'I Amsterdam'-campagne deed deze automatiseerder leuk mee. Niet slecht, maar ook niet heel bijzonder noemenswaardig achteraf. Ik vraag me sowieso af waarom de merken niet ook aan de kant meer doen om hun aanwezigheid bij het evenement te onderstrepen.

Hypotheekvisie
Deze hypotheekadviesorganisatie sponsorde een boot met als thema 'United Nations of Love'. Origineel thema en daarmee ook een sympatieke sponsoring. Maar je merknaam blijft niet echt hangen als er geen samenhang tussen het thema van de boot en de sponsor is.

ABN AMRO
ABN had pech dat ze direct achter de ING Bank aankwamen. Daardoor was het contrast erg groot. De boot was in de huisstijl van de bank en werd bevolkt door dansende mensen die niet als personeel van de bank worden gezien. Daarmee wordt het een goedkope reclameboot en dat heeft ook iedereen direct door en verspeelt de ABN AMRO haar krediet.

Kritische geluiden
Voor de marketeers onder ons die zich nu al willen inschrijven voor de volgende parade wees gewaarschuwd. Mensen zijn niet dom en herkennen overduidelijk commerciele doelstellingen en delen daar minpunten voor uit.

publiceerde al een licht kritisch geluid over de oplaaiende commerciele aandacht van de multinationals en op her en der duiken ook al argwanende berichten op.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in