ING gaat online in dialoog met klant over pensioenen
Het eerste onderwerp waarover de dialoog wordt gezocht, is pensioenen. ING wil verder onderwerpen als maatschappelijk verantwoord ondernemen, voetbalsponsoring, internetbankieren voor senioren en RentePunten aan de orde brengen.
Sinds 2009 gaat ING naar eigen zeggen “actief in gesprek met de klanten om nog beter te begrijpen wat er bij hen leeft.” Dat gebeurt onder andere via het ING Consumentenpanel, het Ondernemerspanel, klantonderzoeken en Financiële Informatie Avonden.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaNick Jue, bestuursvoorzitter ING Nederland: “We hebben hiermee goede ervaringen uit afgelopen jaren. Zo hebben we vorig jaar onze meest betrokken en kritische klanten uitgenodigd. Stuk voor stuk brachten zij ideeën mee over hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren.”
Net als in voorgaande jaren krijgen kritische klanten een uitnodiging om in gesprek te gaan met directieleden van ING Nederland. Degenen die destijds van deze uitnodiging gebruik maakten, krijgen een uitnodiging om nog eens langs te komen. Op deze ‘reünie’ staan de veranderingen in de dienstverlening van de ING centraal.
Iedere drie weken leidt Jue op de site een discussieonderwerp in, dat vervolgens met een korte video wordt toegelicht. Na de introductie en de toelichting op video volgt er een stelling. Op deze stelling reageren vier willekeurig gekozen Nederlanders. Op deze reacties kunnen klanten stemmen en er is ruimte om deze stem toe te lichten. ING kan ook een reactie geven in het forum waar nodig. Aan het einde van een thema - na drie weken- laat ING in een reactie weten hoe deze mening bijdraagt om de dienstverlening te verbeteren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid