Overslaan en naar de inhoud gaan

ING gaat online in dialoog met klant over pensioenen

Klanten van ING kunnen nu ook via ING.nl hun mening ventileren over financiële issues die hen bezig houden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het eerste onderwerp waarover de dialoog wordt gezocht, is . ING wil verder onderwerpen als maatschappelijk verantwoord ondernemen, voetbalsponsoring, internetbankieren voor senioren en RentePunten aan de orde brengen.

related partner content for mobile comes here

Sinds 2009 gaat ING naar eigen zeggen “actief in gesprek met de klanten om nog beter te begrijpen wat er bij hen leeft.” Dat gebeurt onder andere via het ING Consumentenpanel, het Ondernemerspanel, klantonderzoeken en Financiële Informatie Avonden.

Nick Jue, bestuursvoorzitter ING Nederland: “We hebben hiermee goede ervaringen uit afgelopen jaren. Zo hebben we vorig jaar onze meest betrokken en kritische klanten uitgenodigd. Stuk voor stuk brachten zij ideeën mee over hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren.”

Net als in voorgaande jaren krijgen kritische klanten een uitnodiging om in gesprek te gaan met directieleden van ING Nederland. Degenen die destijds van deze uitnodiging gebruik maakten, krijgen een uitnodiging om nog eens langs te komen. Op deze ‘reünie’ staan de veranderingen in de dienstverlening van de ING centraal.

Iedere drie weken leidt Jue op de site een discussieonderwerp in, dat vervolgens met een korte video wordt toegelicht. Na de introductie en de toelichting op video volgt er een stelling. Op deze stelling reageren vier willekeurig gekozen Nederlanders. Op deze reacties kunnen klanten stemmen en er is ruimte om deze stem toe te lichten. ING kan ook een reactie geven in het forum waar nodig. Aan het einde van een thema - na drie weken- laat ING in een reactie weten hoe deze mening bijdraagt om de dienstverlening te verbeteren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in