Overslaan en naar de inhoud gaan

Incentro-directeur geeft uitleg over 'irritante' commercial op Radio 1

[MET POLL] De zender krijgt veel negatieve reacties op de reclames van het it-bedrijf.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Volgens de redactie van Radio 1 ergeren veel mensen zich aan de radiocommercials van it-bedrijf Incentro. Presentator Jurgen van den Berg belt directeur Paul Baan en vraagt hem waarom hij zulke vervelende reclames maakt.

related partner content for mobile comes here

Noem je kind Incentro

In een  riep Incentro mensen op om hun baby &;Incentro&; te noemen. Ze konden dan een geldprijs winnen. De reclames waar luisteraars zich aan ergeren, is een op deze spotjes:

Opvallen

In de mailbox en op Twitter krijgt Radio 1 veel negatieve reacties op de commercial, maar volgens Baan valt het allemaal wel mee. ‘We krijgen gelukkig ook positieve reacties’, zegt hij. ‘We hebben beoogd om op te vallen en dan kun je aan beide kanten reacties verwachten. Als iedereen het spotje leuk moet vinden wordt hij te vlak en valt hij niet op.’

Het bedrijf werkte samen met . Baan vertelt dat hij het advies kreeg om ‘te schuren’ oftewel: een reclame te maken die niet iedereen leuk vindt, maar die wel opvalt. ‘Naamsbekendheid was het doel’, vertelt hij.

Geen saaie termen

‘Het klopt dat de reclames niet duidelijk maken wat voor bedrijf Incentro is’, legt hij uit. ‘Maar we wilden vooral geen saaie of ingewikkelde termen uit de IT gebruiken. Incentro is al een naam waarvan ik denk: daar moet je je best voor doen om ‘m te onthouden.’

Luisteraars die zich ergeren aan de commercial moeten nog even volhouden: het uitzendschema van de Incentro-reclame loopt tot en met zondagavond. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Rob

Is de toevoeging ‘ET-bedrijf’ ook een opzetje? Of bedoelden ze op zijn Engels ‘aai tii’ te zeggen? Of toch Hollands ‘ii tee’?
Irritant is het hoe dan ook...

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in