Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe scoort online warenhuis Fonq in de klantbeleving?

Linda Schulte van Opiness legt deze online retailer deze maand langs de klantgerichtheidsmeetlat .
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Wat zeggen klanten in hun reviews en hoe gaat Fonq om met openbare klantfeedback?

related partner content for mobile comes here

+ Mooi

De levering is snel, het assortiment is divers en er zijn echt mooie en originele spullen te krijgen, zeggen klanten in hun reviews. FonQ helpt ook met inspiratie en tips en dat vinden de klanten ook weer ‘mooi’. In het oriëntatie, het boek- en leveringsproces gaat het over het algemeen goed tussen de klant en FonQ.

- Klantenservice

Maar als het niet goed gaat bij de levering, weet FonQ dit niet altijd op te lossen en levert dit geïrriteerde klanten op die in de pen kruipen bij de klachten- en reviewsites. Wat ze alleen doen als ze geen gehoor hebben gekregen. De aftersales hapert wat. Het blijft natuurlijk een uitdaging om het hele proces goed te doen wanneer je een grote groep klanten bediend, maar dat is de core business van een webwarenhuis.

-/+ De reviews

FonQ weet als geen ander het belang van online reviews. Ze staan op diverse plekken en er wordt ook gereageerd op veel plekken, een pluspunt. Wat wij wel altijd erg bijzonder vinden is als er een grote discrepantie is tussen het cijfer verkregen met de eigen tool (een 9,2 met eKomi in dit geval) en de cijfers op andere plekken waar klanten reviews kunnen geven (wat rond de 8 staat)  Zo lijkt het of er geen enkele klacht bij FonQ is getuige hun eigen reviews.

FonQ verwerft zijn plek in de online winkelstraat met een specifiek concept en besteedt veel reclamebudget om de bekendheid te vergoten.  De meeste klanten zijn enthousiast en geïnspireerd. Of de klagende klant terugkomt lijkt niet zeker, daar lijkt een pijnpunt te zitten. Wellicht zou FonQ een deel van het reclamebudget moeten besteden aan de verbetering van de aftersales. Een nieuwe klant werven kost nu eenmaal meer dan een bestaande behouden.

Oordeel: 8

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in