Overslaan en naar de inhoud gaan

HMG komt met nieuwe naam voor ‘me’

De president van de rechtbank Utrecht heeft bepaald dat HMG de merknaam ‘me’ wegens merkinbreuk op de merken van WE Netherlands niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het oordeel van de president is dat het merk ‘me’ te veel overeenkomt met het merk WE. De Holland Media Groep (HMG) onthult op 29 maart een nieuwe naam voor het huidige (radio)station Veronica. De nieuwe naam zal worden gecombineerd met het al aangekondigde concept van 'the movement', dat staat voor een multimediaplatform dat tv, radio, internet en evenementen integreert. Volgens plan zal 'the movement' het huidige merk Veronica op 2 april vervangen.

related partner content for mobile comes here

HMG-ceo Dick van der Graaf: “We zijn erg verbaasd dat een kledingbedrijf zeer gangbare voornaamwoorden, zowel in het Nederlands als in het Engels, mag monopoliseren, zeker wanneer het gaat om een totaal andere branche. We leggen ons echter neer bij de uitspraak, want op 2 april gaan we hoe dan ook om”.

De nieuwe merknaam, die me vervangt, is gebaseerd op hetzelfde merkconcept en staat voor een multimediaal platform waarin de persoonlijke beleving van het individu voorop staat. Met name de mate waarin wordt gestreefd naar 1-op-1 contact met het publiek en de combinatie van verschillende media, tv, radio, internet en evenementen, zal er voor zorgen dat deze ambitie wordt ingevuld.
HMG is het niet eens met de uitspraak. Uit grondig juridisch onderzoek naar identieke en vergelijkbare merken in november 2000 is het kledingmerk WE niet tevoorschijn gekomen. HMG heeft me eind vorig jaar gedeponeerd voor onder meer radio-, televisie- en internetactiviteiten. HMG heeft het merk niet geregistreerd voor kleding en aanverwante goederen. Dick van der Graaf: “Wij opereren als mediabedrijf in een volledig andere branche dan het kledingbedrijf WE Netherlands. Bovendien zijn me en WE andere woorden en het beeldmerk van beide merken is volstrekt verschillend. Daarnaast achten we de kans nihil dat consumenten kleding en radio en televisie verwarren.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in