HMG komt met nieuwe naam voor ‘me’


Het oordeel van de president is dat het merk ‘me’ te veel overeenkomt met het merk WE. De Holland Media Groep (HMG) onthult op 29 maart een nieuwe naam voor het huidige (radio)station Veronica. De nieuwe naam zal worden gecombineerd met het al aangekondigde concept van 'the movement', dat staat voor een multimediaplatform dat tv, radio, internet en evenementen integreert. Volgens plan zal 'the movement' het huidige merk Veronica op 2 april vervangen.
HMG-ceo Dick van der Graaf: “We zijn erg verbaasd dat een kledingbedrijf zeer gangbare voornaamwoorden, zowel in het Nederlands als in het Engels, mag monopoliseren, zeker wanneer het gaat om een totaal andere branche. We leggen ons echter neer bij de uitspraak, want op 2 april gaan we hoe dan ook om”.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De nieuwe merknaam, die me vervangt, is gebaseerd op hetzelfde merkconcept en staat voor een multimediaal platform waarin de persoonlijke beleving van het individu voorop staat. Met name de mate waarin wordt gestreefd naar 1-op-1 contact met het publiek en de combinatie van verschillende media, tv, radio, internet en evenementen, zal er voor zorgen dat deze ambitie wordt ingevuld.
HMG is het niet eens met de uitspraak. Uit grondig juridisch onderzoek naar identieke en vergelijkbare merken in november 2000 is het kledingmerk WE niet tevoorschijn gekomen. HMG heeft me eind vorig jaar gedeponeerd voor onder meer radio-, televisie- en internetactiviteiten. HMG heeft het merk niet geregistreerd voor kleding en aanverwante goederen. Dick van der Graaf: “Wij opereren als mediabedrijf in een volledig andere branche dan het kledingbedrijf WE Netherlands. Bovendien zijn me en WE andere woorden en het beeldmerk van beide merken is volstrekt verschillend. Daarnaast achten we de kans nihil dat consumenten kleding en radio en televisie verwarren.”
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid