Overslaan en naar de inhoud gaan

Sombere prognose tv-reclame RTL Group

RTL Group, in Nederland eigenaar van de tv-zenders RTL4 en RTL5, boekte vorig jaar bijna 30 procent meer winst. Dit jaar komt er weinig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vrij sombere winstprognose voor dit jaar heeft vooral te maken met de onzekerheid op de Europese reclamemarkt. Topman Didier Bellens denkt wel dat RTL daar beter tegen bestand is dan de concurrenten. In Duitsland, de belangrijkste markt voor het concern, namen de inkomsten uit tv-reclame in de eerste twee maanden van dit jaar af met 2,8 procent. Voor Nederland (de HMG zenders) voorspelt hij een groei van 4 procent. De winst voor belasting, rentebetalingen en afschrijvingen ging vorig jaar omhoog van 429 miljoen euro tot 555 miljoen euro (1,2 miljard gulden). De omzet groeide met ruim 14 procent van 3,54 miljard euro tot 4,04 miljard euro (8,9 miljard gulden). (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in