Overslaan en naar de inhoud gaan

IAB maakt in VS afspraken over online advertising

Internet Advertising Bureau IAB heeft afspraken gemaakt met de vereniging van Amerikaanse reclamebureaus AAAA over richtlijnen voor online…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om vrijwillige richtlijnen die met name betrekking hebben op in- en verkoop van online mediaruimte, aldus Emerce. Er is overeenstemming bereikt over het afzeggen van campagnes, privacy en verantwoordelijkheid rond betalen.

related partner content for mobile comes here

Met de nieuwe richtlijnen hoopt het IAB dat er meer duidelijkheid komt rond bepaalde aspecten van online advertising. De richtlijnen die het IAB nu heeft vastgesteld betreffen ondermeer eigendom van persoonlijke data, een non disclosure en privacy. Verder zijn er richtlijnen opgesteld over hoe het materiaal aangeleverd dient te worden, zijn er afspraken gemaakt over compensatie voor bijvoorbeeld het niet gehaalde aantal cpm’s (kosten per duizend kliks) en heeft het IAB ook voorwaarden aangegeven voor ‘insertion orders’ en het afzeggen van een campagne. Een adverteerder mag zonder verdere gevolgen tot 30 dagen voor aanvang van een campagne deze afzeggen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in