Vakblad Stratégies: ‘Auteurs zijn net merken’


“Wij werken voor een boek of een schrijver zoals een reclamecreatief dat voor Coca-Cola doet”, zegt een in auteurs gespecialiseerde reclameman.
De kwestie is volgens het tijdschrift in Frankrijk actueel omdat de boekenmarkt, ondanks de opgang van televisie, internet en andere media, enorm bloeit. Uitgevers verkopen veel, maar besteden, in een land waar jaarlijks 30.000 titels verschijnen, ook relatief veel geld aan reclame en marketing. “Wij bouwen een merk op, maar de concurrentie is groot en wat gebeurt er als een schrijver naar een andere uitgever overloopt?”, zegt een medewerker van een van de uitgeverijen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe marketing van boeken heeft een mate van professionaliteit bereikt die het stadium van een paar printadvertenties in kranten en het ‘pluggen’ van een auteur in een literair praatprogramma al lang voorbij is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid