Overslaan en naar de inhoud gaan

Vakblad Stratégies: ‘Auteurs zijn net merken’

Het Franse vakblad Stratégies vraagt zich in het laatste nummer af in hoeverre schrijvers merken zijn waar uitgevers rechten op kunnen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

“Wij werken voor een boek of een schrijver zoals een reclamecreatief dat voor Coca-Cola doet”, zegt een in auteurs gespecialiseerde reclameman.

related partner content for mobile comes here

De kwestie is volgens het tijdschrift in Frankrijk actueel omdat de boekenmarkt, ondanks de opgang van televisie, internet en andere media, enorm bloeit. Uitgevers verkopen veel, maar besteden, in een land waar jaarlijks 30.000 titels verschijnen, ook relatief veel geld aan reclame en marketing. “Wij bouwen een merk op, maar de concurrentie is groot en wat gebeurt er als een schrijver naar een andere uitgever overloopt?”, zegt een medewerker van een van de uitgeverijen.

De marketing van boeken heeft een mate van professionaliteit bereikt die het stadium van een paar printadvertenties in kranten en het ‘pluggen’ van een auteur in een literair praatprogramma al lang voorbij is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in