NRM en NRA samen in Het Reclame Arsenaal


De twee verenigingen, wiens activiteiten elkaar deels overlapten, leken elkaar in ieder geval voor het grote publiek in het vaarwater te zitten. Het NRA komt voor uit verzamelaarskringen, het NRM is een initiatief van de reclamewereld was. Als de fusie definitief beklonken is, naar verwachting 1 juni, zullen er meer bijzonderheden naar buiten worden gebracht, zoals de plannen voor exposities, nieuwe uitgaven en ontsluiting van collecties.
Wie de nieuwe bestuursvoorzitter wordt, is nog niet bekend; wél bekend is dat het in elk geval iemand van buiten de branche wordt. In het bestuur zitten namens NRA Esther Cleven (KPN), Gielijn Escher (grafisch vormgever en verzamelaar) en Martijn Le Coultre (notaris/verzamelaar), en namens NRM Jan Knaap (Van Walbeek Etcetera), Irena Petric (PCM Landelijke Dagbladen) en Rob Verhaar (ING). Er komt ook een raad van advies met bekende mensen uit de reclame- en mediabranche en de museumwereld.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens scheidend voorzitter Le Coultre van het NRA is een arsenaal geen archief en geen museum, “maar een plek waar je dingen kunt uitzoeken om te gebruiken.” Knaap: “De naam refereert ook aan de opgeslagen reclame-uitingen die in het verleden als wapens zijn gebruikt in de strijd om de consument.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid