Overslaan en naar de inhoud gaan

NRM en NRA samen in Het Reclame Arsenaal

De voorgenomen fusie tussen het Nederlands Reclame Museum (NRM) en het Nederlands Reclame Archief (NRA) gaat door en de nieuwe naam wordt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De twee verenigingen, wiens activiteiten elkaar deels overlapten, leken elkaar in ieder geval voor het grote publiek in het vaarwater te zitten. Het NRA komt voor uit verzamelaarskringen, het NRM is een initiatief van de reclamewereld was. Als de fusie definitief beklonken is, naar verwachting 1 juni, zullen er meer bijzonderheden naar buiten worden gebracht, zoals de plannen voor exposities, nieuwe uitgaven en ontsluiting van collecties.

related partner content for mobile comes here

Wie de nieuwe bestuursvoorzitter wordt, is nog niet bekend; wél bekend is dat het in elk geval iemand van buiten de branche wordt. In het bestuur zitten namens NRA Esther Cleven (KPN), Gielijn Escher (grafisch vormgever en verzamelaar) en Martijn Le Coultre (notaris/verzamelaar), en namens NRM Jan Knaap (Van Walbeek Etcetera), Irena Petric (PCM Landelijke Dagbladen) en Rob Verhaar (ING). Er komt ook een raad van advies met bekende mensen uit de reclame- en mediabranche en de museumwereld.

Volgens scheidend voorzitter Le Coultre van het NRA is een arsenaal geen archief en geen museum, “maar een plek waar je dingen kunt uitzoeken om te gebruiken.” Knaap: “De naam refereert ook aan de opgeslagen reclame-uitingen die in het verleden als wapens zijn gebruikt in de strijd om de consument.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in