Het moet niet gekker worden: Consumenten die met reclame-ideeën komen...
Consumenten die met reclame-ideeën komen is net zoiets als een tandarts die zijn eigen kiezen trekt'
Voor alle duidelijkheid, dit zijn niet mijn eigen woorden maar die van Phil Dusenberry, voormalig directeur BBDO en ik vond ze in Adformatie dat op haar beurt weer Adweek citeerde.
Opmerkelijke woorden voor een reclame-man anno 2007 en verbazingwekkend voor iemand waarvan je zou mogen verwachten dat hij leeft in de wereld van de digitale media, in de wereld van het 'we are the web', waarin User of Consumer Generated Content een belangrijke rol speelt.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaEen wereld waarin consumenten al geruime tijd met reclame-ideeën komen. Ideeën die vervolgens ook nog eens uitgevoerd worden door bijvoorbeeld Apple. Een bedrijf dat nou niet bepaald bekend staat om zijn open cultuur. En toch is deze iPod Touch commercial bedacht door een consument, een 18 jarige student en Apple -fan om precies te zijn.
Apple trad, via hun reclamebureau TBWA, in contact met Nick Haley die zijn home-made commercial op YouTube plaatste en zo blijkbaar inderdaad de aandacht wist te trekken van de Apple-marketeers.
Samen met TBWA heeft Nick vervolgens zijn oorspronkelijke commercial uitgewerkt tot een tv-commercial die nauwelijks verschilt van het origineel. Vorm en inhoud zijn gebleven, alleen de beeld en geluidkwaliteit zijn naar een hoger niveau gebracht.
En hoe anders klinken deze woorden van Lee Clow van TBWA Worldwide 'Consumers creating commercials is part of this brave new world we live in' dan die waarmee ik mijn artikel begon...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid