Overslaan en naar de inhoud gaan

Het moet niet gekker worden: Consumenten die met reclame-ideeën komen...

Consumenten die met reclame-ideeën komen is net zoiets als een tandarts die zijn eigen kiezen trekt' Voor alle duidelijkheid, dit zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Consumenten die met reclame-ideeën komen is net zoiets als een tandarts die zijn eigen kiezen trekt'
Voor alle duidelijkheid, dit zijn niet mijn eigen woorden maar die van Phil Dusenberry, voormalig directeur en ik vond ze in dat op haar beurt weer citeerde.

related partner content for mobile comes here

Opmerkelijke woorden voor een reclame-man anno 2007 en verbazingwekkend voor iemand waarvan je zou mogen verwachten dat hij leeft in de wereld van de digitale media, in de wereld van het 'we are the web', waarin User of Consumer Generated Content een belangrijke rol speelt.

Een wereld waarin consumenten al geruime tijd met reclame-ideeën komen. Ideeën die vervolgens ook nog eens uitgevoerd worden door bijvoorbeeld Apple. Een bedrijf dat nou niet bepaald bekend staat om zijn open cultuur. En toch is deze bedacht door een consument, een 18 jarige student en Apple -fan om precies te zijn.

Apple trad, via hun reclamebureau , in contact met Nick Haley die zijn home-made commercial op YouTube plaatste en zo blijkbaar inderdaad de aandacht wist te trekken van de Apple-marketeers.

Samen met TBWA heeft Nick vervolgens zijn oorspronkelijke commercial uitgewerkt tot een tv-commercial die nauwelijks verschilt van het origineel. Vorm en inhoud zijn gebleven, alleen de beeld en geluidkwaliteit zijn naar een hoger niveau gebracht.

En hoe anders klinken deze woorden van Lee Clow van TBWA Worldwide 'Consumers creating commercials is part of this brave new world we live in' dan die waarmee ik mijn artikel begon...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in