Overslaan en naar de inhoud gaan

Het bereik van printmagazines blijft stabiel

Veel magazines in de categorieën opinie, culinair en Reis & Recreatie zien hun bereik stijgen
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dit blijkt uit de laatste NOM Print Monitor 2018-IV die op 10 januari is gepubliceerd.

related partner content for mobile comes here

Het totaal bereik van printmagazines is ten opzichte van de vorige meting (2018-III) stabiel. Printmagazines bereiken in totaal 11,3 miljoen mensen. Dit is 78% van de Nederlandse bevolking (13 jaar en ouder). Vrouwen (83%), hoogopgeleiden (81%) en welstandigen (83%) zijn nog altijd de heavy magazine lezers.

De top 3 van betaalde magazines met het hoogste bereik blijft onveranderd en is nog steeds in handen van Sanoma: Libelle (1,5 miljoen), Donald Duck (1,5 miljoen) en LINDA. (1,3 miljoen).

Sanoma titels

Sanoma bereikt met haar printportfolio 50,5% van de Nederlandse bevolking per maand (7,3 miljoen mensen van 13 jaar en ouder); 59,3% van de vrouwen en 41,5% van de mannen.

Sanoma titels die nummer 1 zijn binnen hun categorie:

Libelle nummer 1 in categorie Vrouwenbladen
AutoWeek nummer 1 in categorie Auto- en motorbladen
Veronica Magazine nummer 1 in categorie RTV-bladen
Ouders van NU nummer 1 in categorie Opvoedingsbladen
Donald Duck nummer 1 in categorie Jongerenbladen
vtwonen nummer 1 categorie Woon-, tuin-, DHZ-bladen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in