Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken denkt 200 miljoen extra klanten te trekken met sponsoring Formule 1

Heineken stapt in de Formule 1. Naar verluidt is met de deal 220 miljoen euro gemoeid.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Heineken verbindt zijn naam aan de Grand Prix van Monza in Italië van begin september. Volgend jaar dragen drie wedstrijden in de Formule 1 de naam van Heineken.

related partner content for mobile comes here

Dat is donderdag bekend gemaakt in Montreal, waar zondag de Grand Prix van Canada wordt verreden. De Formule 1 en de bierbrouwer geven geen financiële details van de overeenkomst. Naar verluidt is met de deal 220 miljoen euro gemoeid. &;Het gaat om een van de grootste sponsorcontracten ooit in de Formule 1&;, wilde marketingdirecteur Gianluca Di Tondo van Heineken kwijt. &;Ik verwacht dat dit ons 200 miljoen extra consumenten kan opleveren.&;

De komst van Heineken volgt een maand na de zege van Max Verstappen in de Formule 1. Di Tondo hield in het midden of de successen van de talentvolle Nederlander iets met de toetreding tot de Formule 1 te maken hebben. &;Dit was voor ons het juiste moment om in te stappen&;, zei de marketingdirecteur.

Heineken is al prominent aanwezig tijdens de Grand Prix van Canada. De boarding van de autorace kleurt groen en laat de naam van de biergigant in grote letters zien. Het biermerk verschijnt voorlopig niet op de auto&;s. Het bedrijf sponsort al grote sportevenementen als de Champions League en Rugby World Cup.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in