Gouden Effies voor Dela, Telfort en Unox


De prijzen van de BVA en VEA voor de meest effectieve reclamecampagnes werden donderdag 7 november uitgereikt in de Beurs van Berlage, tijdens de vierde editie van ‘De 24 uur van de Reclame’.
De Gouden Effies werden toegekend aan:
- ‘DELA. Voor Elkaar.’ (adverteerder: DELA, bureaus: Ogilvy & Mather Amsterdam, WeFilm),
- ‘Telfort. Meedoen in de wereld hoeft niet duur te zijn.’(adverteerder: Telfort, bureau: N=5) en
- ‘Unox blijft Unox, 2007-2012’ (adverteerder: Unilever Nederland, bureaus: TBWA\NEBOKO, Being There).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDELA en Telfort werden beloond voor hun campagnes uit 2012 en die van Unox was voor de periode 2007 – 2012.
Mary Hoogerbrugge, voorzitter vakJury merkcampagnes: 'De drie gouden Effie cases weten elk op hun eigen manier de tijdgeest heel goed te vangen. Alle drie de cases laten zeer overtuigend zien hoe communicatie de positie van een merk in de markt fundamenteel kan verbeteren. Dela legt met een effectieve campagne die mensen direct in het hart raakt de basis voor verbreding van de dienstverlening. Telfort ontwikkelt zich dankzij sympathieke communicatie van een prijsvechter naar een value-for-money merk en is onderdeel geworden van de gerenommeerde providers. Unox weet tegen de opkomst van de huismerken in door te groeien, door slim in te zetten op productinnovatie en duurzaamheid en daarbij met aansprekende campagnes de aansluiting met Nederland niet te verliezen.'
Zilver
De case ‘We hebben Knaks gegeten!’ (adverteerder: Unilever Nederland, bureau: TBWA\NEBOKO) is door de jury bekroond met een Zilveren Effie.
Brons
Bronzen Effies gingen naar:
- ‘Over op IBAN’ (adverteerder: De Nederlandsche Bank, bureaus: FHV BBDO, Porter Novelli, PHD, 51North),
- ‘GTST: Wie Is Tim?’ (adverteerder: RTL Nederland, bureau: Endemol),
- ‘Telfort. Net zo alles in één, maar dan super voordelig.’ (adverteerder: Telfort, bureau: N=5),
- ‘Eneco Toon’ (adverteerder: Eneco, bureaus: FHV BBDO, OMD, The USP Company, Linden&Barbosa),
- ‘Postmedewerker. Deel van je leven.’ (adverteerder: PostNL, bureau: Publicis),
- ‘Meer verzekerd dan je denkt’ (adverteerder: Centraal Beheer Achmea, bureaus: Rapp, DDB & Tribal Amsterdam),
- ‘Zin in een ijsje? Dan ga je naar McDonald's’ (adverteerder: McDonald’s Nederland, bureau: TBWA\Neboko),
- ‘Hoe Indy het beste uit verzekeraars haalt. Van introverte vergelijker naar bekende partij boven de partijen.’ (adverteerder: Independer, bureau: Etcetera),
- ‘Essent E-thermostaat. Van gas en licht naar een warm welkom.’ (adverteerder: Essent, bureau: Etcetera)
De jury onder hoofdvoorzitterschap van Ben Knapen kreeg dit jaar in totaal 36 cases ter beoordeling in de drie inzendcategorieën: gedragscampagnes, merkcampagnes en bewustwordingscampagnes. Daaruit kwamen uiteindelijk 14 winnaars naar voren die pas in de zaal hoorden of ze een prijs in de wacht hadden gesleept of niet.
Ben Knapen: 'Er is veel creativiteit in de Nederlandse reclamewereld en het is verbluffend om te zien hoe deze creativiteit met interactieve media erbij tot heel veel resultaten kan leiden. Ik ben blij zoveel inspiratie van dichtbij te hebben mogen gadeslaan. Effie ambities getuigen van een can do optimisme en dat kan de Nederlandse economie goed gebruiken.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid