Overslaan en naar de inhoud gaan

Google komt met veilingmodel voor display-advertenties

Google introduceert de vernieuwde DoubleClick Ad Exchange, een real-time marktplaats voor displayadvertentieruimte. De vernieuwing bestaat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Ad Exchange is een marktplaats waar de prijzen van display-advertenties op basis van een real-time veiling worden bepaald. Op deze manier kan display advertentieruimte op efficiëntere en eenvoudiger wijze via internet worden toegewezen aan adverteerders, aldus Google.

related partner content for mobile comes here

Het Adwords- en AdSense veilingmodel wordt nu dus ook gebruikt voor display. Google legt het hieronder allemaal uit:

Wat kun je volgens Google allemaal van de Ad Exchange verwachten:

- Doordat AdWords-kopers en AdSense-verkopers aan de nieuwe Ad Exchange zullen deelnemen, wordt de pool van adverteerders uitgebreid en komt er meer advertentieruimte beschikbaar. De DoubleClick Ad Exchange wil andere advertentienetwerken uitnodigen om ook deel te nemen aan de Ad Exchange.

- De technologie sluit aan op het real-time besluitvormingsproces van kopers en verkopers, aldus Google.

- Online uitgevers hebben de mogelijkheid om adverteerders, netwerken, formaten en typen te blokkeren. Adverteerders op hun beurt kunnen gebruik maken van frequency capping (de mogelijkheid om te bepalen hoe vaak een gebruiker een advertentie te zien krijgt) en andere bedieningsmechanismen die betrekking hebben op de weergave, zoals het tijdstip, het type website en de geografische locatie.

- Vereenvoudigde rapportage en meetbaarheid –Google hanteert hier de gebruikelijke ontwerpprincipes (simpel in gebruik en overzichtelijk), tevens is de interface vernieuwd.

- Google handelt de betalingen af en verzamelt de facturen van de netwerken namens de uitgever.

- Advertentienetwerken en bureaunetwerken kunnen met behulp van de nieuwe API wijzigingen aanbrengen in hun interactie met de Ad Exchange, om functionaliteiten of systemen binnen de marktplaats integreren.

De Ad Exchange wordt vandaag geïntroduceerd in Nederland, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. De gebruikersinterface is nu nog in het Engels, maar binnen een paar weken zullen er Frans- en Duitstalige versies beschikbaar zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in