Overslaan en naar de inhoud gaan

Google en Facebook ontlopen elkaar niet veel in online bereik

Google (exclusief YouTube) heeft in Nederland ook in mei het grootste maandbereik, maar Facebook komt iets dichterbij.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de online bereikcijfers van mei 2015, gepubliceerd door GfK DAM (Digital Audience Measurement, 13+ en alle platformen). Het gaat om een commerciële toplijst van merken die advertentieruimte bieden.

Google heeft een bereik van 84,3% tegenover Facebook 80,0%.

In de top-10 van het bereiksonderzoek zijn nauwelijks verschuivingen ten opzichte van april. Gmail schuift een plaats op naar 9 ten koste van Facebook Messenger.
Buiten de top 10 is Buienradar gestegen van 18 naar 11 en in bereik gestegen van 32,4% naar 41,8%. Een andere stijger in de top-50 is RTL NL (op 25). De site van Avro-Tros komt de top-50 binnen (van 67 naar 44), dankzij het Eurovisie Songfestival.

related partner content for mobile comes here


GfK DAM is een doorstart van DDMM, waar Vinex in april uitstapte en een eigen online bereiksonderzoek begon (NOBO). Onder andere het platform van media-adviesbureaus PMA maakt nog wel gebruik van GfK DAM. Het totaal aantal merken in het onderzoek is uitgebreid naar 3.700.

Adformatie publiceert vanaf nu maandelijks de online bereikstop-50 GfK DAM.

.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in