Overslaan en naar de inhoud gaan

Goede kijkcijfers Obama-reclame

De 30 minuten politieke reclamezendtijd van Barack Obama heeft ruim 33 miljoen kijkers getrokken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt onderzoeksbureau Nielsen Media Research. Het aantal kijkers is vergelijkbaar met een uitzending van de goed scorende talentenjacht American Idols (28 miljoen) en verslaat zelfs de honkbalfinale van de World Series (20 miljoen), die na de boodschap van Obama werd uitgezonden.

related partner content for mobile comes here

Maar het is niet zoveel als het gemiddeld aantal mensen dat keek naar de drie recente debatten van Obama met zijn rivaal John McCain. Die uitzendingen trokken gemiddeld 57 miljoen kijkers en waren te zien op elf zenders.

Obama's politieke boodschap werd woensdagavond op prime time uitgezonden op de drie grote zenders CBS, NBC en Fox en vier kleinere kanalen. De 'infomercial' kostte de Obama-campagne een slordige 4 miljoen dollar.

Later op de avond verscheen Obama als gast in het satirische programma The Daily Show, wat hem nog eens 3,6 miljoen kijkers opleverde. Dat was meteen het hoogste aantal kijkers in de geschiedenis van dat programma (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in