Goede kijkcijfers Obama-reclame
Dat meldt onderzoeksbureau Nielsen Media Research. Het aantal kijkers is vergelijkbaar met een uitzending van de goed scorende talentenjacht American Idols (28 miljoen) en verslaat zelfs de honkbalfinale van de World Series (20 miljoen), die na de boodschap van Obama werd uitgezonden.
Maar het is niet zoveel als het gemiddeld aantal mensen dat keek naar de drie recente debatten van Obama met zijn rivaal John McCain. Die uitzendingen trokken gemiddeld 57 miljoen kijkers en waren te zien op elf zenders.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaObama's politieke boodschap werd woensdagavond op prime time uitgezonden op de drie grote zenders CBS, NBC en Fox en vier kleinere kanalen. De 'infomercial' kostte de Obama-campagne een slordige 4 miljoen dollar.
Later op de avond verscheen Obama als gast in het satirische programma The Daily Show, wat hem nog eens 3,6 miljoen kijkers opleverde. Dat was meteen het hoogste aantal kijkers in de geschiedenis van dat programma (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid