Overslaan en naar de inhoud gaan

Goede Doelen treden toe tot Nationale Retouren Database

Een groep grote Nederlandse Goede Doelen gaat participeren in de Nationale Retouren Database.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De fondsen, waaronder de Nierstichting, Alzheimer Nederland, het Nederlands Astma Fonds en het Diabetesfonds, tekenen een intentieverklaring met het Haagse informatie-bedrijf Experian Nederland B.V. om de database te gaan oprichten. Stichting DFW zal de fondsen begeleiden bij de oprichting.

related partner content for mobile comes here

Met de oprichting van de Nationale Retouren Database wordt door de fondsen een platform opgezet om zo veel mogelijk 'retour afzender' gestuurde post te registeren. Dit voorkomt het drukken en verzenden van tientallen miljoenen brieven op jaarbasis.

Nederlanders ontvangen per jaar circa 5/6 miljard geadresseerde brieven, waaronder meer dan 1 miljard geadresseerde DM-brieven (postreclame). Van alle geadresseerde mailingen wordt gemiddeld twee tot vijf procent door de ontvangers retour afzender gestuurd, omdat het adres niet klopt, de aangeschrevene niet langer op het adres woont, of omdat de ontvanger de post niet wenst te ontvangen. In totaal gaat het hierbij dus om tientallen miljoenen tot mogelijk honderd miljoen brieven op jaarbasis.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in