Overslaan en naar de inhoud gaan

Forse winsten commerciële radiozenders

De grote commerciële radiozenders maken jaarlijks tientallen miljoenen guldens winst. Sky Radio had in 1999 een omzet van 89 miljoen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De cijfers komen volgens Algemeen Dagblad van een gerenommeerd accountantsbureau. Sky Radio is veruit de grootste zender, Radio 538 had vorig jaar een omzet van 46 miljoen. Op de derde plaats staat Radio FM met 21 miljoen. De grootste winst was ook voor Sky Radio: 70 miljoen, 538 maakte 28 miljoen gulden winst. De winstgevendheid loopt sterk terug naarmate de zenders zich meer op een bepaalde doelgroep richten. De winst van de commerciële radiozenders staat in schril contrast met de bedragen die zij willen betalen in een mogelijke frequentieveiling, aldus het AD. Daarbij worden bedragen genoemd van ongeveer 2,5 miljoen gulden per jaar. De Ster boekte overigens voor alle publieke radiozenders in 2000 een netto-omzet van 127 miljoen gulden, tegen 230 miljoen voor de commerciëlen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in