Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook en Twitter strijden om Second Screen gebruiker

Facebook en Twitter: het lijken twee totaal verschillende sociale netwerken, die niet in elkaars vijver zitten. Toch vechten beide social…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Begin deze week maakte en Facebook berichtte over nieuwe tools om relevante FB data tijdens tv programma's naar tv netwerken, zoals ABC, CBS, Fox, NBC, te sturen. Facebook lijkt hiermee een inhaalslag maken om Twitter van de 2nd screen-troon af te stoten.

related partner content for mobile comes here

Ondanks dat uit na voren komt dat 87% van de tv kijkers wel eens een bepaalde vorm van second screening hanteert is het daadwerkelijke actieve gebruik nog vrij beperkt. Beide sociale netwerken kunnen door hun second screen mogelijkheden wel een stuk dichter bij de enorme TV advertentiebudgetten komen. Twitter en vooral Facebook trekken momenteel een aanzienlijk deel van de digitale budgetten naar zich toe, maar digital vervult echter nog geen kwart van de totale advertentie uitgaven. Het aanraken van deze televisie advertentie budgetten is voor deze social networks een welkome aanvulling.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in