Overslaan en naar de inhoud gaan

'Donor, ja of nee' permanent op Hyves

Vanaf deze week kunnen alle 9.937.790 Hyvers in hun profiel aangeven of zij wel of geen donor zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is de eerste aanpassing van het profiel van de gebruiker voor een maatschappelijk doel sinds de oprichting van Hyves in 2004. Naast gegevens als naam, leeftijd, woonplaats en opleiding staat in het profiel van Hyvers voortaan ook 'donor: ja' of 'donor: nee'. Hyves is hiermee officieel partner van de landelijke JaofNee-campagne die is ontwikkeld door KesselsKramer. Deze campagne roept mensen op om een keuze te maken over orgaandonatie, en deze keuze vast te leggen in het Donorregister. Het concept voor de samenwerking met Hyves is ontwikkeld door activatiebureau NOISE.

related partner content for mobile comes here

Hyves en JaofNee lanceren ook samen een gepersonaliseerde Hyves-campagne rond de vraag: 'Als je iemands leven kan redden, zou je dat dan doen: ja of nee?' In een gadget zetten Hyvers hun eigen naam en foto, zodat ze op hun profiel de vraag persoonlijk aan hun vrienden kunnen stellen “Zou jij mijn leven redden?”. Binnen Hyves kan iedereen zich ook direct online als donor registreren. Samen met partners als Hyves en via uitgebreide voorlichting en acties hopen de initiatiefnemers (diverse gezondheidsfondsen en het ministerie van VWS) van de campagne het aantal donoren in Nederland te verhogen. De campagnepartners streven ernaar dat nog veel meer organisaties en individuen zich aansluiten en helpen met het werven van nieuwe donoren, zodat een draaggolf ontstaat. Donoren kunnen zich nu al binnen 1 minuut registreren via JaofNee.nl

Credits:
Noise, KesselsKramer, Ministerie VWS, RVD & Hyves

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in