Overslaan en naar de inhoud gaan

Die arme autodealers!

Gastblogger: Leo van Sister (BrandWatch)
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat ik tijdens mijn USA trip ook nog erg leuk vond, is dat er midden in Chinatown in New York een grote billboard hangt van onze eigen uit Schiedam. Ketel One timmert flink aan de weg daar en heeft veel succes. Een klassieke marketingcase.

related partner content for mobile comes here

Terug in Nederland
Ik heb de eerste dagen van mijn vakantie maar gebruikt om eens rustig een nieuwe auto te kopen voor mijn levensgezel. Wat een feest is dat altijd weer.
We wilden een 5 jaar oude Clio MTV met vrijwel geen kilometers inruilen en hadden een 5-tal verschillende merken met bijbehorende uitvoeringen geselecteerd. Wetende dat de autoverkopen flink onder druk staan, had ik mijn verwachtingen en dus ook inruilprijs flink omhoog bijgesteld.

En ja hoor, ze willen allemaal heel graag verkopen, maar inruilen is vervelend. Bij de aanschaf struikelen de merkdealers over elkaar met pretpakketten als airco's, sportuitvoeringen, CDplayers en zelfs navigatiesystemen. Overigens bij de Forddealer kwam er niet eens een verkoper vragen wat je wilde!

Zoals gezegd de inruil bleek het probleem. Die grappenmakers gaan dan schermen met het vage ANWB inruilboekje voor handelaren. Enfin, ik heb toen maar het "die dealer daar geeft een veel betere inruilprijs" spelletje gespeeld en opeens ging de inruil wel prettig omhoog. Erg grappig was het te ervaren dat uitgerekend de eigen Renaultdealer, welke de auto toen heeft verkocht en onderhouden, uitgerekend bijna de laagste inruil gaf. Zouden ze niet weten dat customer loyalty altijd beter rendeert. Uiteindelijk is het een zeer aangeklede 16V Chrevolet Kalos geworden.
Jammer dat ik dat spel niet ieder jaar kan spelen.

Wil ook nog wel even kwijt dat ik het fantastisch vind dat van het nieuwe Harry Potter boek alleen al in Engeland en Amerika 9 miljoen boeken in 24 uur zijn verkocht. Wat een fantastisch succes.
Het kan dus wel, dames en heren marketeers.

Ik ga nu even een stevige strategienota schrijven voor een mooi Nederlands merk en zie graag jullie reacties.

Groet,
Leo van Sister

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in