Overslaan en naar de inhoud gaan

Bisdom verwijt uitvaartbedrijf misleidende reclame

Het Bisdom van Breda eist een rectificatie van een uitvaartondernemer uit Gilze, die zijn diensten en prijzen vergelijkt met die van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat bleek gisteren bij een kort geding van het bisdom tegen de ondernemer voor de rechtbank in Breda. Uitvaartondernemer Leo van der Velden plaatste op 13 april een advertentie in een weekblad waarin hij de prijs van de door hem verzorgde uitvaartdienst neerzet naast het tarief dat parochies in rekening zouden brengen voor een afscheidsmis.
Volgens de advocaat van het bisdom vergelijkt de ondernemer appels met peren en maakt hij dus misleidende reclame. Ook zouden de prijzen niet vastliggen.
De raadsman van Van der Velden stelt daartegenover dat het bisdom ‘tot nu toe op geen enkele manier heeft waargemaakt’ dat het in de advertentie genoemde bedrag onjuist is. Hij zei ook dat de ondernemer het publiek slechts goed heeft willen voorlichten. Ook stelde hij dat het tegen de regels van de kerk is om geld te vragen voor een uitvaartsmis.

related partner content for mobile comes here

De uitspraak volgt over tien dagen.
Bron: ANP via de Volkskrant.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in