Overslaan en naar de inhoud gaan

CvdM pleit voor zelfregulering nieuwe media

Nieuwe media moeten zelf regels maken over wat welk en niet kan op internet. Dat verdient de voorkeur boven regelgeving door de overheid,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In zijn vandaag verschenen rapport ‘Mediatoezicht is een schone taak’ voor het Telecomcongres pleit Van der Meulen voor ‘redactiestatuten die journalistieke onafhankelijkheid garanderen zoals bij dagbladen’. ”Het kan in dat opzicht geen kwaad om informatieproviders te betrekken bij vormen van zelfregulering die we in Nederland kennen: de Reclame Code Commissie, Raad voor de Journalistiek of het NICAM. Naarmate de branche zelf meer verantwoordelijkheid toont, zal de roep om regelgeving vanzelf verstillen.

related partner content for mobile comes here

Van der Meulen wil ook meer vormen van zelfregulering voor de commerciële omroep. Niet voor naleving van reclame en sponsorregels, wel met het opstellen van een eigen sponsor- en reclamecode. Deze moet dan ook voor internet gelden. Voor de publieke omroep is internet ‘neventaak’, wat inhoudt dat ze op internet dezelfde opdracht heeft als op tv en radio.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in