Overslaan en naar de inhoud gaan

CRM is er vaak wel, maar is niet effectief

Het klantmanagement bij veel Nederlandse bedrijven laat sterk te wensen over. Zo ontbreken in veel gevallen het overzicht van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit het onderzoek dat MarketCap in samenwerking met SuperOffice in mei 2008 heeft uitgevoerd bij 320 Nederlandse bedrijven en instellingen vanaf 50 medewerkers.

related partner content for mobile comes here

Bijna de helft van de onderzochte bedrijven geeft aan een CRM-applicatie te gebruiken om klantmanagement te ondersteunen. De belangrijkste functionaliteit is het genereren van correcte en betrouwbare klantgegevens en analyse mogelijkheden.

De applicatie wordt in de meeste gevallen gebruikt door sales- en marketingafdelingen, maar ook door het algemeen en financieel management en serviceafdelingen.

Toch blijkt uit de resultaten dat CRM in veel bedrijven niet effectief wordt gebruikt. In een derde van de onderzochte bedrijven blijkt dat er geen correcte en/of volledige klanthistorie aanwezig is.

Een zelfde aantal heeft geen idee welke klanten contact hebben of zaken doen met medewerkers van het bedrijf. Ruim dertig procent heeft geen goed overzicht van het totale klantenbestand.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in