Overslaan en naar de inhoud gaan

Creyghton naar CSM

"Ik ben aangetrokken om de lange termijn plannen vorm te geven," aldus Mirko Creyghton, die per 1 mei is gestart als directeur communicatie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Naam: Mirko Creyghton
Leeftijd: 48
Thuissituatie: getrouwd
Kinderen: geen, wel kat
Is sinds 1 mei: directeur communicatie CSM
Was: algemeen directeur Burson-Marsteller Nederland
Werkte eerder: in verschillende management en directiefuncties zowel bij de bureaunetwerken BBDO en TMP Worldwide als bij Fortis en Hogeschool INHOLLAND.
Als ik niet werk… maak ik als verwoed natuurfotograaf het liefst reizen naar landen met mooie landschappen en indrukwekkende dieren zoals Afrika en Australië

related partner content for mobile comes here

Je werkte hiervoor bij Burson-Marsteller, hoe ervaar je de stap van bureau naar klantzijde?
Het is voor mij een bekende stap, want ik ben wel eerder geswitcht. Die stap is minder groot dan hij lijkt, omdat het binnen een groot bedrijf als CSM je taak is ook van buiten naar binnen te kijken en je te verplaatsen in stakeholders, journalisten en consumenten. Daarbij fungeer je dan eerder als een intern adviesbureau in plaats van als intern manager/voorlichter.

Wat zijn je lange termijn ambities voor de communicatie van CSM?
Ik ben aangetrokken om de lange termijn plannen vorm te geven. CSM heeft de afgelopen jaren veel veranderingen ondergaan. Een grote verandering was de verkoop van de suiker-divisie. De S in CSM staat voor suiker en veel mensen associëren ons hiermee. Maar de bedrijfsactiviteiten liggen nu op een ander vlak. Zo is CSM marktleider in bakery supplies, food ingredients en melkzuur-productie. Dat is niet algemeen bekend. Mijn doel is om een betere balans te bereiken tussen de merkbeleving en de feitelijke bedrijfsactiviteiten en we moeten ons beter op de arbeidsmarkt profileren voor het aantrekken van R&D talent.

Wat doet CSM aan duurzaamheid en hoe wordt dit gecommuniceerd?
Sustainability staat bij ons hoog in het vaandel en we rapporteren conform de regels van het Global Reporting Initiative (GRI). Wij leveren onder meer bijdragen aan duurzaamheid door meer veiligheid en energiebesparing in onze bedrijfsprocessen te brengen en door deel te nemen aan onderzoek naar het vetarm maken van voedsel. Ook werken we binnen onze R&D afdeling aan biodegradables op basis van melkzuur-derivaten, zoals oplosbare in plaats van titanium materialen voor chirurgische toepassingen. Er gebeurt veel en daar moet meer over worden gecommuniceerd. Ook de consument moet weten in welke schakel van de voedselketen wij ons bevinden.

Is ook al bekend wie je opvolger wordt bij je oude werkgever Burson-Marsteller?
Naar een opvolger wordt nog gezocht. In de tussentijd neemt een collega van de Belgische vestiging, Aafke Huininga, enkele dagen ad interim waar. Ik ben vertrokken bij Burson-Marsteller omdat ik na drie jaar toe was aan een nieuwe uitdaging. CSM was een klant van me en zo is het balletje gaan rollen. Het leek me een uitdaging: hoe gaan we ons na alle veranderingen van de afgelopen jaren positioneren en hoe gaan we dat communiceren?

Wat is je favoriete voorlichtingscampagne?
De campagne 'Je bent een rund als je met vuurwerk stunt' van SIRE vind ik een heel goeie. Ze spreken een moeilijke doelgroep aan op een stevige en confronterende manier. En de campagne heeft geholpen een deel van de problemen op te lossen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in