Coca-Cola is gezond
Maar nu is Red Bull met een eigen cola op de markt verschenen. Simply Cola is de naam. Nog niet verkrijgbaar in Nederland, wel in onder meer Groot-Brittannië, Rusland, Italië en Oostenrijk.
Red Bull benadrukt in zijn (internet)campagne sterk de natuurlijke ingrediënten van zijn cola (‘geen chemische toevoegingen’) en vermeldt ook alle ingrediënten op de verpakking.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDat is een plaagstoot richting Coca-Cola, dat de precieze ingrediënten al 122 jaar geheim houdt. Toeval of niet, Coca-Cola voert nu een campagne waarin het natuurlijke karakter van de ingrediënten centraal staat.
‘De mensen hebben een verkeerd beeld van Coca-Cola wat betreft de ingrediënten’, zegt de Duitse marketingdirecteur Thomas Gries in een interview. ‘96 procent weet niet dat aan Coca-Cola geen conserveringsstoffen en kunstmatige smaakstoffen zijn toegevoegd. We worden in een onnatuurlijke hoek gezet, ofschoon we niks te verbergen hebben.'
Volgens Gries is de campagne géén reactie op Red Bull Cola. En de receptuur blijft geheim.
Bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid