Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola is gezond

Coca-Cola vond het nooit zo’n probleem dat de frisdrank door huisvrouwen werd aanbevolen als roestverwijderaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar nu is Red Bull met een eigen cola op de markt verschenen. Simply Cola is de naam. Nog niet verkrijgbaar in Nederland, wel in onder meer Groot-Brittannië, Rusland, Italië en Oostenrijk.

related partner content for mobile comes here

Red Bull benadrukt in zijn (internet)campagne sterk de natuurlijke ingrediënten van zijn cola (‘geen chemische toevoegingen’) en vermeldt ook alle ingrediënten op de verpakking.

Dat is een plaagstoot richting Coca-Cola, dat de precieze ingrediënten al 122 jaar geheim houdt. Toeval of niet, Coca-Cola voert nu een campagne waarin het natuurlijke karakter van de ingrediënten centraal staat.

‘De mensen hebben een verkeerd beeld van Coca-Cola wat betreft de ingrediënten’, zegt de Duitse marketingdirecteur Thomas Gries in een interview. ‘96 procent weet niet dat aan Coca-Cola geen conserveringsstoffen en kunstmatige smaakstoffen zijn toegevoegd. We worden in een onnatuurlijke hoek gezet, ofschoon we niks te verbergen hebben.'

Volgens Gries is de campagne géén reactie op Red Bull Cola. En de receptuur blijft geheim.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in