Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne van de dag: Dela's Waarom Wachten? - deel 2

Na de ‘mooie woorden’-campagne van 2013, komt coöperatie DELA vandaag met een vervolg.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe campagne omvat drie tv-commercials en bijbehorende mini-documentaires. Doel is wederom mensen bewust maken van het feit om niet te wachten met het delen van mooie woorden.

related partner content for mobile comes here

De films zijn net als deel 1 opgenomen zonder acteurs en met verborgen camera’s. Mensen spreken mooie woorden voor elkaar uit. Zo verrast Leo zijn Fie -na 52 jaar huwelijk- met een liefdesverklaring.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

En oud-leerling Mark bedankt zijn mentor Marc voor zijn steun tijdens zijn schoolperiode. Dankzij hem is hij geworden wie hij nu is.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Martine zingt haar vader Klaas toe, die sinds het overlijden van zijn vrouw ook de moederrol heeft opgepakt.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Om te laten zien wat het verhaal achter elk van de tv-commercials is, zijn er tevens mini-documentaires gemaakt. Op www.delavoorelkaar.nl te bekijken. De website geeft mensen daarbij de mogelijkheid zelf mooie woorden te delen.

Videoclip
Het lied ‘Alles voor een ander’ van Martine Bond is terug te zien als videoclip en te beluisteren via iTunes en Spotify. Bij elke download schenken de zangeres en DELA een euro aan een project tegen eenzaamheid. Omdat eenzaamheid ‘het delen van mooie woorden in de weg kan staan’, aldus Dela.

Prijzen
Deel
 1 van de mooie woorden-campagne werd vaak bekroond vorig jaar. DELA werd in maart 2013 uitgeroepen tot ‘adverteerder van het jaar’. Ogilvy won in juni een Grand Prix in Cannes voor de campagne.

Credits
Klant: DELA, Martin Kersbergen & Linda van Onzenoort
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
Creatie: Darre van Dijk
RTV Producer: Brenda Bentz van den Berg
Account: Cathalijn van Hellenberg Hubar
Productiemaatschappij: Wefilm
Regisseur: Roel Welling 
Producer: Tobias Wilbrink
DOP: Joris Kerbosch
Editor: Pelle Asselbergs
Geluid: Postoffice, Arnold Muhren
Online/Grading: De Grot
Muziek: Darre van Dijk, Martine Bond

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in