Overslaan en naar de inhoud gaan

Blokker bindt strijd met Action aan

Het Blokkerconcern wil met de nieuwe winkelformule Big Bazar de discountmarkt op.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag opende in de Amsterdamse Kalverstraat een eerste Big Bazar nieuwe stijl, zo meldt .

related partner content for mobile comes here

Het logo zal worden.

Big Bazar moet een wat nettere, meer geordende keten dan Action worden, maar wel met lage prijzen. Er zullen meer A-merken te koop zijn. De strategie zal vergelijkbaar met die van Lidl (net wat luxer dan Aldi) in het supermarktensegment.

Geloof in discountmarkt

Ex-Ako en ex-Free Record Shop-directeur Roland van Geest zwaait de scepter over Big Bazar. Hij ontkent dat de Big Bazar nieuwe stijl ontwikkeld wordt om marktaandeel van Action terug te winnen, maar geeft aan dat er geloof is in discounters naast de Blokker-filialen.

Het filiaal in de Kalverstraat is dus de eerste. Er wordt op dit moment nog aan de formule gewerkt. In het najaar worden andere vestigingen aangepakt.

Er zijn nu 120 Big Bazars, het Blokkerconcern wil in 2015 zo’n 200 winkels hebben.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in