Bezoekers scannen tijdens winkelbezoek


Wall Street Journal (betaalde toegang) schrijft dat een consortium van bedrijven, waaronder Procter & Gamble en Wal-Mart het snode plan heeft opgevat om gedrag van winkelbezoekers met infrarood signalen te gaan volgen en vastleggen.
'In-store marketing' is het doel van de groep, waarvan ook de namen van Coca-Cola, 3M, Kellogg en Miller Brewing worden genoemd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVandaag gaan ze, aldus de WSJ hun product en officieel bekendmaken na een test bij tien winkels. Het gaat erom na te gaan hoe winkelklanten door de winkel bewegen. Hoeveel aandacht geven ze aan welke schappen en aan de beeldschermen in de winkel. En ook de combinatie van die twee.
Het gaat hier dus om infrarood signalen en niet om de gevreesde rfid-chips. De data zijn (dus) niet persoonsgebonden. Ze verschaffen informatie over loop- en kooppatronen.
Het geheel wordt begeleid door het In-Store Marketing Institute die er veel informatie over biedt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid