Overslaan en naar de inhoud gaan

Bezoekers scannen tijdens winkelbezoek

Wall Street Journal (betaalde toegang) schrijft dat een consortium van bedrijven, waaronder Procter & Gamble en Wal-Mart het snode plan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

(betaalde toegang) schrijft dat een consortium van bedrijven, waaronder Procter & Gamble en Wal-Mart het snode plan heeft opgevat om gedrag van winkelbezoekers met infrarood signalen te gaan volgen en vastleggen.

related partner content for mobile comes here

'In-store marketing' is het doel van de groep, waarvan ook de namen van Coca-Cola, 3M, Kellogg en Miller Brewing worden genoemd.

Vandaag gaan ze, aldus de WSJ hun product en officieel bekendmaken na een test bij tien winkels. Het gaat erom na te gaan hoe winkelklanten door de winkel bewegen. Hoeveel aandacht geven ze aan welke schappen en aan de beeldschermen in de winkel. En ook de combinatie van die twee.

Het gaat hier dus om infrarood signalen en niet om de gevreesde rfid-chips. De data zijn (dus) niet persoonsgebonden. Ze verschaffen informatie over loop- en kooppatronen.

Het geheel wordt begeleid door het die er veel informatie over biedt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in