Overslaan en naar de inhoud gaan

Best Global Brands van Businessweek en Interbrand

Voor het derde jaar op rij publiceert BusinessWeek in samenwerking met het merkenadviesbureau Interbrand een ranglijst van de 100 beste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De uitkomst van dit jaar toont aan dat de wereld ondanks het politieke klimaat nog altijd duidelijk gecharmeerd is van Amerikaanse merkiconen. Veel merken uit de VS overtreffen zelfs de verwachtingen. Van de 62 Amerikaanse merken op de wereldranglijst hebben er 40 hun merkwaarde vergroot of behouden ten opzichte van 2002.

related partner content for mobile comes here

De toptien van de Best Global Brands 2003 ziet er als volgt uit:

  • 1. Coca-Cola
  • 2. Microsoft
  • 3. IBM
  • 4. GE
  • 5. Intel
  • 6. Nokia
  • 7. Disney
  • 8. McDonald's
  • 9. Marlboro
  • 10. Mercedes-Benz De grootste winnaars zijn: Samsung Electronics, Hewlett-Packard, SAP, Dell en L'Oréal. De grootste verliezers zijn: Reuters, Kodak en Ford. Er staan drie van origine Nederlandse merken op de lijst: Philips (59ste plaats) met een lichte daling van 2 procent, Shell (83ste plaats) stijgt met 6 procent en Heineken (90ste plaats) stijgt met 1 procent.< SIZE=1>Zie ook: TvM Report<#/FONT>
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in