
De uitkomst van dit jaar toont aan dat de wereld ondanks het politieke klimaat nog altijd duidelijk gecharmeerd is van Amerikaanse merkiconen. Veel merken uit de VS overtreffen zelfs de verwachtingen. Van de 62 Amerikaanse merken op de wereldranglijst hebben er 40 hun merkwaarde vergroot of behouden ten opzichte van 2002.
De toptien van de Best Global Brands 2003 ziet er als volgt uit:
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandTeamleider Communicatie
KRO-NCRVBelgische Social & Content Marketeer
Kamera Express Groep- 1. Coca-Cola
- 2. Microsoft
- 3. IBM
- 4. GE
- 5. Intel
- 6. Nokia
- 7. Disney
- 8. McDonald's
- 9. Marlboro
- 10. Mercedes-Benz De grootste winnaars zijn: Samsung Electronics, Hewlett-Packard, SAP, Dell en L'Oréal. De grootste verliezers zijn: Reuters, Kodak en Ford. Er staan drie van origine Nederlandse merken op de lijst: Philips (59ste plaats) met een lichte daling van 2 procent, Shell (83ste plaats) stijgt met 6 procent en Heineken (90ste plaats) stijgt met 1 procent.<#FONT SIZE=1>Zie ook: TvM Report<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee