‘Bedrijfsbladen zetten aan tot actie’
Het onderzoek werd vorig jaar gehouden onder 671 Nederlanders in opdracht van de vakgroep Bedrijfsjournalistiek van Logeion. Het cahier geeft de resultaten van de vijftien meest voorkomende soorten relatiemedia in Nederland tot in detail weer.
Producenten van relatiemedia wijzen er graag op dat relatiemedia ten opzichte van andere media (zoals advertenties) relatief lang de aandacht van de doelgroep vasthouden. Het onderzoek ondersteunt dat: Nederlanders geven aan dat ze gemiddeld twintig minuten in een relatiemedium lezen. Bijna een derde leest het hele blad en tweederde leest de helft of meer.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaVan relatiemedia wordt aangenomen dat ze twee belangrijke doelen dienen: ze bevorderen het imago van de uitgevende organisatie en ze zetten aan tot actie. Zo’n drie op de vier lezers van bladen van retailers en van supermarkten koopt inderdaad wel eens een product dat in het blad staat, probeert een recept uit of onderneemt een andere vorm van actie. Daarmee zijn dit de meest succesvolle relatiemedia als het gaat om het aanzetten tot actie.
Personeelsbladen scoren onder de relatiemedia het laagst.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid